Ambassadeur Predator eller C4? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Predator eller C4?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur Predator eller C4?

Hej,

jag fiskar med tyngre jerkbaits (för det mesta Buster jerk) och har tänkt skaffa mig inför vårens kommande fiskesäsong en ny rulle av Abu Garcia. Har kollat mycket på Predator 5600 och C4 5600, och skulle vara tacksam om någon kunde dela med sig av sina egna erfarenheter eller åsikter av dessa rullar? Vilken skulle ni ta och varför? :-)

--

Tack alla för era svar! Har haft stor nytta av dem! Tror jag siktar på en Predator istället för Pro Rocket som många hade rekommenderat, eftersom det finns ett specialerbjudande på 850 kr i en butik nära mig för den! Tror jag nappar på det
    Senast ändrad av JonathanLindholm; 2014-03-24, 21:44. Anledning: Slutsats

Ursprungligen postat av JonathanLindholm Visa inlägg
    Hej,

jag fiskar med tyngre jerkbaits (för det mesta Buster jerk) och har tänkt skaffa mig inför vårens kommande fiskesäsong en ny rulle av Abu Garcia. Har kollat mycket på Predator 5600 och C4 5600, och skulle vara tacksam om någon kunde dela med sig av sina egna erfarenheter eller åsikter av dessa rullar? Vilken skulle ni ta och varför? :-)

Tackar i förväg!
    Kolla in FishEcos senaste livesändning med Micke Boettge....tror du får svaret där.....orkar du inte kolla....så blir svaret Predator eftersom den har en stabilare plattform än C4......

De andra alternativen som hamnar före C4:an (och kanske även Predatorn)för ditt ändamål är JB , Pro Rocket och Sportfiskebodens egen model VC Pike

/S
    Senast ändrad av Silverbågen; 2014-03-24, 14:27.
    [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
    [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Silverbågen Visa inlägg

De andra alternativen som hamnar före C4:an för ditt ändamål är JB , Pro Rocket och Sportfiskebodens egen model VC Pike

/S
      Med referens till samma FishEco-sändning så tror jag dessa alternativ även hamnar före Predatorn. Micke nämner att Predatorn har en annan (mer komplicerad) upphängning av rullen, vilket bl.a. gör den lite bökigare att serva. Den håller säkert, men det kan ju vara nice att ha en rulle som är lätt att jobba med eftersom fiske med tunga drag sliter en del på prylarna. Som så många andra så säger jag kolla in JB:n, den är nog svår att slå i ett pris/prestanda race...

Kommentera

Jag fiskar jerkbait med lite allt möjligt.

En klassisk Amba. Tex. C3/C4 osv. går utmärkt till jerkbait fisket. Det ska till många, MÅNGA timmar innan stativet börjar bli skevt vill jag lova.

Kommentera

Ursprungligen postat av 25toLife Visa inlägg
          Jag fiskar jerkbait med lite allt möjligt.

En klassisk Amba. Tex. C3/C4 osv. går utmärkt till jerkbait fisket. Det ska till många, MÅNGA timmar innan stativet börjar bli skevt vill jag lova.
          Eller ingen alls, om man betänker ett stenhårt mothugg med styvt spö rätt in i ett sjunket träd.

Kommentera

Nu är väl förvisso inte buster jerk att betrakta som särskilt "tungt" i jerk-sammanhang. Till den viktklassen kommer alla runda ambassadeurer att överleva länge om du inte klantar dig rejält.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg
              Med referens till samma FishEco-sändning så tror jag dessa alternativ även hamnar före Predatorn. Micke nämner att Predatorn har en annan (mer komplicerad) upphängning av rullen, vilket bl.a. gör den lite bökigare att serva. Den håller säkert, men det kan ju vara nice att ha en rulle som är lätt att jobba med eftersom fiske med tunga drag sliter en del på prylarna. Som så många andra så säger jag kolla in JB:n, den är nog svår att slå i ett pris/prestanda race...
              Enig!
              /S
              [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
              [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Ambassadeur Predator eller C4?

Läs TS inlägg igen grabbar.
                Han skriver 5600 så han kan redan där glömma JBn.
                Är det en högervevad han vill ha (som han skriver) då måste en 5500 Pro Rocket vara det klart bästa alternativet.
                Jag ser faktiskt ingen anledning alls att köpa något annat !

Lycka till med köpet !

Kommentera

Då TS nämner att det ska vara en 5600 så antar jag att veven ska vara på höger sida, och då är nog en VC Pike det rätta valet. Den har mässingstativ och bottenplatta så den borde hålla bra, och kostar inte så mycket mer än en Predator på Sportfiskeboden. Och trimma går den ju också.

Kommentera

Satt i samma tankar om rullar i våras men valde tillslut en rocket mycket pga av priset men samtidigt har jag aldrig läst nån skit om rocketen heller.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 834 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04