Eon 3601 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Eon 3601

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KG?
    Nej, tyvärr. Skulle gärna ha en som vinterspinnrulle. Jag jerkar med JB 5601. Den enda EON jag har är en 3600.
    Jag har hört att EON inte gillar kyla ngn stans...
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
      Jag har hört att EON inte gillar kyla ngn stans...
      Då har du hört fel.

Kommentera

Har en eon 5600 som jag använder till jerk och har så gjort i minst 3 år och jag har inget att klaga på. Änn mindre i kyla, den är helt underbar just när det är kallt då man medans andra klagar på fastfrusna fingrar bara fortsätta fisket precis som när det är mildare väder.

Sen om den pajjar snart så tycker jag ändå att den tjänat in sina pengar efter dessa år av trogen tjänst. Hoppas bara att det går att få tag i en annan när/om den dagen kommer.

Kommentera

Ju mer metall en rulle har ju sämre är den i minusgrader. En eon somhar plast å grafit är kanon i kylgrader.
          Köpte föresten en annan underbar rulle idag, en shimano curado....å najs
          Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
          Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
          Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Har precis köpt mig en 3601:a och fiskat med den tre gånger. Har hitintills endast kört med beten över 20 gram (spookar) och är jättenöjd. Har aktiverat två st bromsklutchar för detta fiske och får härliga långa kast. Äggformen är helt suverän för killar med stor s.... men små händer. Fiskar även en 6601 för JB sedan förra säsongen, helnöjd även med denna rulle. Synd att den är på väg bort...
            "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
            "Keep it simple"

//Jan O
            www.fisheco.se
            www.brofiske.net
            www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up
              Ju mer metall en rulle har ju sämre är den i minusgrader. En eon somhar plast å grafit är kanon i kylgrader.
              Köpte föresten en annan underbar rulle idag, en shimano curado....å najs

har du testat chronarchen? sjuuuuukt fin rulle! skulle vara kul att veta hur den står sig mot curadon.
              achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
              \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av Rasmus
                Har en eon 5600 som jag använder till jerk och har så gjort i minst 3 år och jag har inget att klaga på. Änn mindre i kyla, den är helt underbar just när det är kallt då man medans andra klagar på fastfrusna fingrar bara fortsätta fisket precis som när det är mildare väder.

Sen om den pajjar snart så tycker jag ändå att den tjänat in sina pengar efter dessa år av trogen tjänst. Hoppas bara att det går att få tag i en annan när/om den dagen kommer.

hmm rasmus! detta ständiga återkommande om dina små fingrar!!! du får skippa fisket och börja meta istället!
                achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                  EON är en helt okej rulle även kvalitetsmässigt. Svensktillverkad till skillnad från PGS. Däremot är 3600 i minsta laget för jerk, jag körde med en sån första säsongen jag jerkade. Den höll den säsongen men jag tror den skulle gett upp efter ett tag. Den tar dessutom för lite lina, det går åt minst 0.28 flät när man jerkfiskar (helst 0.36). Nu använder jag min till gösspinn och göstrolling, det är den mer lämpad för.

är den verkligen svensktillverkad? har hört ryktas att den inte är det. men så vet man hur det är med rykten också, har även hört att BBRF fått fisk någon gång.
                  achilles

Brokeback Fishing Team

\m/

Kommentera

Nope, inte testat den rullen. Vet typ ingenting om den heller.....men av prisskillnaden och bilder å så det jag läst. Så verkar det vara en av värstingarna. Så den vill jag ha
                    Men curadon kastar tillräckligt bra för att hantera små nätta beten kanon.
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Det blir nog en 5601 JB istället då...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 886 visningar