Ambassadeur - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur

Plockade ner min CS Pro Rocket 5500 idag för storrengöring, bra instruktioner om var man ska ha fett och olja etc finns bl.a på fisketips.nu.
    Det som slog mig var att att det var en hel del fett på bromslamellerna, främst på de på var sida om huvuddrevet, resten var någorlunda torra.
    Rullen har endast andvänts 5-6ggr så det är knappast troligt att det har krypit i den mängden.
    Öppnade även en ny oanvänd 6500C3, den var lika dan.
    Hur är det? Skall det vara helt torrt på alla lameller eller är det så att man ska lägga fett på lamellerna närmast mässingsdrevet?
    Tycker att ABU borde ha rätt men enligt de djupa instruktioner som jag hittat här skall man endast "torrsmörja" med en blyertspenna.

Nästa fråga: Finns det lager typ keramiska eller högkvalitets i rostfritt och vevar mm att beställa någonstans ifrån här i Sverige eller är det utrikes som gäller? Tips tas tacksamt emot!
    Senast ändrad av Roxen; 2005-09-11, 09:31.

Ursprungligen postat av Roxen
    Plockade ner min CS Pro Rocket 5500 idag för storrengöring, bra instruktioner om var man ska ha fett och olja etc finns bl.a på fisketips.nu.
    Det som slog mig var att att det var en hel del fett på bromslamellerna, främst på de på var sida om huvuddrevet, resten var någorlunda torra.
    Rullen har endast andvänts 5-6ggr så det är knappast troligt att det har krypit i den mängden.
    Öppnade även en ny oanvänd 6500C3, den var lika dan.
    Hur är det? Skall det vara helt torrt på alla lameller eller är det så att man ska lägga fett på lamellerna närmast mässingsdrevet?
    Tycker att ABU borde ha rätt men enligt de djupa instruktioner som jag hittat här skall man endast "torrsmörja" med en blyertspenna.

Nästa fråga: Finns det lager typ keramiska eller högkvalitets i rostfritt och vevar mm att beställa någonstans ifrån här i Sverige eller är det utrikes som gäller? Tips tas tacksamt emot!

både UT och FRB här på forumet kan och vet ALLT om ambassadeurer, dom har dessutom tillgång till det mesta som finns i extrautrustning och trimdelar. om du är riktigt snäll så kanske dom kan hjälpa dig.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40