jerk rulle fråga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

jerk rulle fråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • jerk rulle fråga

    Hej, jag köpte mig idag en Predator 5600. Rullen är perfekt, men när jag ger fart på veven så snurrar den endast cirka 2 varv? Iallafall min förra ambassadeur rulle kunde veven snurra flera varv? Är det meningen att veven ska vara så trög eller ska man olja nåt? tack för svaren i förväg!

  • #2
    Nog inget du ska oroa dig över, så länge det inte ger några underliga ljud så driver det så bara fint.

    Har du testat att lossa "hättan" för spolaxlen kan vara så att den sitter lite tight ?

    Kommentera


    • #3
      Bättre du sätter fart på ett bete Närå,tror den blir något smidigare efter ett tags användande.Alternativet är ju att du plockar ner rullen,tvättar ur allt fett och smörjer om med lämpliga snurralättguckor...Jag har en själv som jag har fått bra snurr på nu

      Kommentera


      • #4
        Hej, jag köpte mig idag en Predator 5600. Rullen är perfekt, men när jag ger fart på veven så snurrar den endast cirka 2 varv?
        Prova att snurra på frikopplade spolar istället och jämför, hur många varv veven snurrar spelar ingen roll den står still när du kastar (förhoppningsvis)

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
          Bättre du sätter fart på ett bete Närå,tror den blir något smidigare efter ett tags användande.Alternativet är ju att du plockar ner rullen,tvättar ur allt fett och smörjer om med lämpliga snurralättguckor...Jag har en själv som jag har fått bra snurr på nu
          Var lite orolig i början, men efter att ha testat den i ett par timmar märker man att långsamma veven inte har någon skillnad känns egentligen mer som bättre kvalité!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 305 svar
          262 965 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg JontaK
          av JontaK
           
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          858 svar
          139 457 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gaddivar  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 031 svar
          193 776 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 144 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
          79 svar
          12 337 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Torekrok  
          Arbetar...
          X