Ambassadeur Predator5600C - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur Predator5600C

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur Predator5600C

Hej, har just köpt mig en Ambassadeur Predator 5600C och var och prövade den idag. Jag hade förväntat mig långa kast men tycker rullen kändes trög då jag kasta. Fick inte alls långa kast och behövde inte ens bromsa med tummen fast jag löste mekaniska bromsen oändligt. Därför undrar jag, skall jag göra någonting med c-vikterna, isåfall vad? Ska C-vikterna vara lösa eller intryckta och isåfall hur många? Har kollat på c-vikterna och har för tilfället 2 intrycka mot mitten och 2 som är lösa!

Har läst om c-vikter men förstår mig inte vad det menas med att de ska vara aktiverade och inaktiverade, så därför skulle det vara bra om ni skulle använda er av om c-vikter är lösa eller intryckta

Tack på förhand!
    Senast ändrad av kakimaan; 2014-04-23, 23:08.

En lös c-vikt är en aktiv c-vikt.

Kommentera

Hej min C4 var också sådan I början. Jag behövde inte heller bromsa med tummen. Men nu när den är ordentligt inkörd så kastar den riktigt bra. Jag har också gjort rent och smörjt den några gånger. Har nu olja I evighets skruven vid linspridaren. Tror det är fett där från början. Däremot fick jag skicka min revo toro till ABU. Den kastade dåligt och det blev inte direkt bättre. När jag fick tillbaka den från ABU så var det som en helt ny rulle. Man kände verkligen skillnaden I första kasten. Vet ej vad dom bytte I rullen men jag fick tillbaka den gamla spolen och lite lager. Allting gick på garantin.

Kommentera

Tänkte också att det kan bero på att den är splitter ny och att man inte kastar så långt i början på grund av fettet! Så måste väll gå kasta en hel del för att få kastlängden optimal

Kommentera

Jag har en sådan rulle som du har, upplevde samma sak i början, lämnade in den i min lokala butik, så smörjde vi upp den tillsammans och lossade på C vikterna. Tänk dig att när spolen snurrar och vikterna är lösa så svingas vikterna ut mot spolens kanter och bromsar upp kastet, på samma ätt som centrifugen i tvättmaskinen trycker kläderna mot kanterna och pressar dem ordentligt så saktar C vikterna upp spolen vid kastets första sekund(er). Mina är alla lossade men i resultat av det så måste jag justera kastbromsen mycket noggrannare för att inte få ett skatbo vilket jag fått ett par gånger sedan jag ändrade, Funderar personligen på att ha en aktiverad och resten lossade.

Kommentera

Mina är alla lossade men i resultat av det så måste jag justera kastbromsen mycket noggrannare för att inte få ett skatbo vilket jag fått ett par gånger sedan jag ändrade, Funderar personligen på att ha en aktiverad och resten lossade.
            Du menar väl tvärt om ?

Kommentera

Här är min rulle

Kommentera

Ursprungligen postat av ElCamino Visa inlägg
                du har fuskat.
                även trickfilmat.

Kommentera

Förlåt...

Närå,ingen trickfilmning..Det enda som skiljer från när den fiskas med är två intryckta c vikter.
                  Tycker det är rätt bra fart för att vara en rulle som har fått stämpeln "ej trimbar"
                  Senast ändrad av ElCamino; 2014-04-24, 21:32.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                    Du menar väl tvärt om ?
                    Ja givetvis, alla var inaktiva och har 2 aktiverade nu kastar som en gud

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 107 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13