förslag på UL-rulle. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

förslag på UL-rulle.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• förslag på UL-rulle.

köpte i sommras ett UL-set för 600kronor, är numera helt såld på det men är besviken på rullen, visst funkar den men kvalite'n känns inte nåt vidare.
    var ett Kineticpaket med Kinetic blaster 6fot 3-15g, spöt är kanon för mig, rullen är en Kinetic Beta dl 50f, den känns glapp lite här å var samt att den rasslar lite till å från när man vevar och bygeln fäller sig mitt i kastet lite då och då...börjar tröttna på det. kan tänka mig att lägga upp till 8-900 kronor för en ny rulle.
    Jag kan knappt nåt alls om detta utan vet bara att jag inte litar till 100% på rullen så en ny ska införskaffas snarast....vet att jag inte köper en tica iafl, har en sån på stora spöt å den ska brännas på bål till vintern....
    är tacksam för alla svar/tips.
    Dont u ever argue with an idiot cause he/she will only drag u down to his/hers level and beat u with experience

Ursprungligen postat av frazzeribba
    köpte i sommras ett UL-set för 600kronor, är numera helt såld på det men är besviken på rullen, visst funkar den men kvalite'n känns inte nåt vidare.
    var ett Kineticpaket med Kinetic blaster 6fot 3-15g, spöt är kanon för mig, rullen är en Kinetic Beta dl 50f, den känns glapp lite här å var samt att den rasslar lite till å från när man vevar och bygeln fäller sig mitt i kastet lite då och då...börjar tröttna på det. kan tänka mig att lägga upp till 8-900 kronor för en ny rulle.
    Jag kan knappt nåt alls om detta utan vet bara att jag inte litar till 100% på rullen så en ny ska införskaffas snarast....vet att jag inte köper en tica iafl, har en sån på stora spöt å den ska brännas på bål till vintern....
    är tacksam för alla svar/tips.
    Jag kmr nog aldrig mera köpa en riktigt utpräglad UL-rulle. För mycket av tiden går ju åt till jiggfiske, och eftersom en UL rulle inte direkt har världesrekord i linintag så skulle jag satsa på en Shimano i 1000storlek. Gärna frambromsad.

Någon annan lite större rulle, som får in lite mera lina vilket bidrar till bättre beteskontakt visd t.ex. jiggfiske. Det är också alltid bättre linupplägg, och de har alla "funktionerna" som inte UL-rullarna har.
    sigpic

Kommentera

Om du kan tänka dig en lite dyrare rulle skulle jaag varmt rekommendera Shimano Symetre 750FI. Jag har två stycken och är kanon nöjd med mina..

Kommentera

jag skulle nog satsa mina pengar på en shimano sedona 750fb tror jag den heter jag har modelen innan men den har funkat bra för mig men det är som sagt så att den inte tar in lika mycket lina som en lite större rulle tex en shimano i 1000 storlek

Kommentera

har en cetus ss500 som funkar kanon (= tror den kosta 700-900kr kommer inte ihåg, men tror d va för rullen å 0,12FL å lite krokar gick på 1000spänn. ja e nöjd me den, aldrig krånglat elle nå sånt skojj

Kommentera

Lilla haspelrullen Daiwa Caprice är jättego. Frambromsad, med jämn slir. Och lättvevad. Inget glapp. Men är kanske svår att få tag i nu. Annars är Daiworna fina. I prisklass runt dom pengar du nämner.
            Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

skaffa dig en abu 600u , har haft min i ett par år nu å är helnöjd med den. Mycket bra antitwist på den om du fiskar mycket med spinnare.

Kommentera

Jag skulle satsa på nån av de två redan nämda Shimano rullarna, mycket fina bägge två

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                6 svar
                1 864 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Benjamin S  
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04