SG Titanium 9fot 30-80gram? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SG Titanium 9fot 30-80gram?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SG Titanium 9fot 30-80gram?

Hejsan.

Har någon här testat eller äger ett SG Titanium 9fot 30-80gram haspelspö? Vad är i så fall era åsikter och erfarenheter angående detta spö?

Mvh
    Senast ändrad av nilsson761; 2014-06-19, 14:36.

Hej, jag kör SSGS Titanium 7" (3-15g) med Sorön STX som UL när vi fiskar öring i Funäs/Härjedalen. Grym kombo, efter många rullar och spön under 15 års tids utvärderande är det förmodligen första gången på alla år som jag sitter nöjd och har slutat leta!,,;-)? P.S Jag är inte lätt att tillfredsställa ;-)

Jiha
    Senast ändrad av jiha; 2014-06-21, 15:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av jiha Visa inlägg
      Hej, jag kör SSGS Titanium 7" (3-15g) med Sorön STX som UL när vi fiskar öring i Funäs/Härjedalen. Grym kombo, efter många rullar och spön under 15 års tids utvärderande är det förmodligen första gången på alla år som jag sitter nöjd och har slutat leta!,,;-)? P.S Jag är inte lätt att tillfredsställa ;-)

Jiha
      Jeg vil anta at Erik sikter til Savagear Titanium stangserien, ikke Berkley sin SSGS.
      (Selv om SSGS er enbra stangserie, jeg har en 10-30g 10`selv som jeg er meget fornøyd med.)
      Team Colibri

Kommentera

Ja, ursäkta mig. Jag menar Savage Gear's titanium. Men har även funderingar på att uppdatera min ul-utrustning så inlägget om Berkley-spöt var inte förgäves. Tack

Kommentera

när jag va på jakt efter gäddspö så sneglade jag lite på detta. de kändes kanon. Jag valde bort det för 9" va lite för långt för min smak. Men spöet kändes riktigt bra

Kommentera

Har fiskat med i rubriken nämnda spö ett par gånger nu. Och jag är helt klart nöjd! Provat beten mellan 25 och 65gram, däremellan fungerar det fint med tendens att vara lite mjukare 65grams beten vilket inte är helt oväntat kanske. Ändå tycker jag spöt är ganska rappt att svinga. Det ger även bra känsla vid hemtagning av bete och drillning av fisk.

Är det värt sitt ordinarie pris? Nej! 2800kr i ord. pris i butiken där jag handlar prutades ner till något som mer liknade internet-butikernas priser, då kändes det värt sina pengar.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 491 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13