Behöver hjälp med val av spö! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp med val av spö!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver hjälp med val av spö!

Jag har tänkt införskaffa mig lätt utrustning men kan inte bestämma mig för längd på spö och om jag behöver ny rulle till.

Jag har idag ett Berkley lightning rod 8ft 10-30g med en cardinal stx20 rulle med fireline lina. Det jag har tittat på är ett berkley lightning rod 5,6ft 2-10g då jag tycker det kompletterar det spö jag redan har bra och man täcker alla kastvikter upp till 30g.

Någon som kör med det spö jag kikat på eller liknande spö för fiske med spinnare, wobblers och jiggar? Vad finns det för för- och nackdelar med att välja ett längre spö?

Kan jag köra samma rulle och spola på en lämplig lina på min extra spole eller ska jag ha en "enklare" rulle? Vad är skillnaden?

Jag fiskade mycket när jag var yngre och har nu fått tillbaka fiskeintresset och fiskar främst med spinnare, wobblers och skeddrag men ska nu också lära mig fiska med jiggar. Har inte jättehöga krav på utrustningen då det inte nappar så mycket, än, men vill ändå att det ska vara ordentliga saker!

Hoppas ni har bra tips och info till mig som nybörjare och jag passar även på att önska mig själv välkommen till ett ypperligt forum och gratulerar till första inlägget!

Tack på förhand

Har haft ett berkley phazer 2 ul-spö en gång i tiden. De va ett riktigt trevligt spö tycker ja. Drog många näbbgäddor o borrar på de spöt. Nu har ja istället ett savagear troutizimo 7' -7g. Får lite bättre kastlängder med nya spöt
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
    2 355 svar
    271 350 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg engqvist  
    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13