Är detta bra? Lightning Shock och Cardinal STX40? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta bra? Lightning Shock och Cardinal STX40?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Beastmaster är fina spön och Solstace funkar väl lika bra som alla andra Shimano i den prisklassen. Plus för att du kan handla lokalt!

Kommentera

Släng inte vartenda öre du har på setet, lägg lite på drag, tång och någon praktisk förvaring. Det finns användbara set runt en tusenlapp eller strax över, det första du postade såg helt ok ut.

Jag har ett 11 år gammalt Shimano Catana (med Catana-spö) set, 10-30g, det använder jag fortfarande som allroundset. Rullen har börjat knarra lite men; det kostade under en tusenlapp då, och liknande set idag ligger strax under tusenlappen.

Tror det är viktigare att sikta på kända märken, och om du kan, bättre begagnade modeller från kända serier.

Kommentera

Tack för svar! Jag lägger inte alla mina ören på ett set. Det jag egentligen undrade var om det senaste setet kan anses bättre än det första? Förstår att det är luriga frågor. Oavsett, det lutar just nu åt beastmastern, lite mer kastvikt på den också. 60-120g. Det är gäddan som jag är ute efter.

Kommentera

Fast 60-120g är inte skönt o kasta med haspel. Fingertoppen blir skinnflådd efter ett fiskepass
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Hmm det kanske är så. Får väl i så fall börja med 60 g. Är nog inte hela världen med 45 g heller. Grejen är att vi brukar köra med ett spö till och då kastar vi med ett drag som väger 250g Vi körde med det hela dagen senast utan problem. Lirar squash och har lite valkar på fingret, kanske är det som räddar mig?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 945 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13