Jerkset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jerkset

Tänkte prova på att få lite höstgäddor med jerkspö. Eftersom jag inte har en obegränsad budget vad gäller inköp så undrar jag vad er generella uppfattning om kompletta jerkset är. Min begränsade budget är ca 1000 - 1500 spänn.

Skål

Få saker är så avhandlade här på forumet som jerkset så ett tips är att använda sökfunktionen... För.din budget kan det bli svårt att hitta nya grejer. Bra set för knappa två lakan hittar du hos Dogger eller Olssons fiske med en Amba JB och ett hyfsat spö. Möjligen kan du komma ner mot din övre gräns om du letar runt lite efter ett billigt spö och en Amba TGC. Annars är det nog begmarknaden som gäller om du vill ha grejer som håller några år.

Kommentera

jag köpte detta set i våras är är nöjd. mitt första jerkset. http://www.fiskeutrustning-online.se...set-6475p.html

googla om du kan hitta någon annan sida med bättre pris. men jag kan rekomendera detta iaf

Kommentera

Säljer ett set med berkley lightning rod 80-100g 6,6 fot med en ambassadeur tgc 5001c med powerpro 0,36 kan även skicka med en buster för 1100 inkl frakt.
        Senast ändrad av Risbrokarlsson; 2014-08-18, 19:52.

Kommentera

Ursprungligen postat av jaccan Visa inlägg
          jag köpte detta set i våras är är nöjd. mitt första jerkset. http://www.fiskeutrustning-online.se...set-6475p.html

googla om du kan hitta någon annan sida med bättre pris. men jag kan rekomendera detta iaf
          Visst kan man jerka med det setet, men rullen är inte direkt lämpad för tyngre fiske, snarare en vertikalrulle. Men bustrar och andra inte allt för tunga beten klara den nog åtminstone en tid. Förutsatt att grejerna är i bra skick skulle jag hellre satsa på Risbrokarlssons set...

Edit: Lägg märke till att man i texten beskriver Blackmax-rullen som lämpad för lättare och medeltungt fiske. Har själv en Promax för lättspinn. Har tidigare fungerat på ett spö upp till 40 gram. Och jag vågar nog säga att det INTE är en jerkrulle.
          Senast ändrad av Gösta; 2014-08-18, 20:24.

Kommentera

Kolla facebook på fiskesaker säljes, folk säljes JB's för 800 och c4or för 600. Du får lätt ett spö för 400-500 och sen ett par begagnade drag för någon hundring. Smidigt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Uffe5 Visa inlägg
              Kolla facebook på fiskesaker säljes, folk säljes JB's för 800 och c4or för 600. Du får lätt ett spö för 400-500 och sen ett par begagnade drag för någon hundring. Smidigt!
              Tack för det tipset. Jag gick med i någon facebookgrupp och skrev ett inlägg. En snubbe hörde av sig och efter lite SMS-växling så har jag köpt en begagbad revo toro 50 hs för 800 spänn inklusive frakt. Nu är det bara spöt och dågra beten kvar. Jag har hyfsat frekvent snubblat över termen "Buster Jerk Stiff". Är detta något att ha för en newbie som mig? Tänkte mig ett tvådelat spö och med vinter runt 150 gram.

Återigen Uffe5 - tack för tipset. Det lönade sig hoppas jag.

Kommentera

Det är ju kort, vilket underlättar i början. Men det duger även nästa säsong... Är inne på tredje med mitt. Och kan inte förstå dem som klagar på spöt.

Kommentera

Jerkset

Ursprungligen postat av n379p Visa inlägg
                  Tack för det tipset. Jag gick med i någon facebookgrupp och skrev ett inlägg. En snubbe hörde av sig och efter lite SMS-växling så har jag köpt en begagbad revo toro 50 hs för 800 spänn inklusive frakt. Nu är det bara spöt och dågra beten kvar. Jag har hyfsat frekvent snubblat över termen "Buster Jerk Stiff". Är detta något att ha för en newbie som mig? Tänkte mig ett tvådelat spö och med vinter runt 150 gram.

En Toro för de pengarna är ett riktigt kap!

Men, de är inte helt enkla att skruva med så jag hoppas du inte har tummen mitt i handen.
                  Är den sliten och behöver lite omvårdnad så är det inte bästa rullen att skruva med, om man är nybörjare.

Där har man stora fördelen med klassiska Ambor.
                  Enkel konstruktion som håller jäkligt bra över tid.

/ HenkeW

Kommentera

Ursprungligen postat av n379p Visa inlägg

Kul att det lönade sig! Man kan få riktigt prisvärda grejjer när man köper begagnat!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 092 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13