Hjälp med spö + lina till 5501 Pro Rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med spö + lina till 5501 Pro Rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp med spö + lina till 5501 Pro Rocket

Hej Fiskesnackare,

Jag har länge haft ett stort intresse för fiske och brukar fiska mycket med brorsan i insjöar, jag har även tagit ett par turer till fjordarna i Norge och havsfiskat med släkten. Dock har jag alltid kört haspelrulle och kassa havsfiskeset, men jag har alltid velat ha en schysst Ambassadeur och har därför bestämt mig för att köpa en och ta fisket till en högre nivå.

Jag har tittat runt och läst lite om några rullar och 5501 CS Pro Rocket ser ut att vara en riktigt fin allround rulle som bör klara av lite tyngre Jerkbaiting och jag hade därmed tänkt att köpa den.

Min fråga till er är: Vilket spö och vilken lina skulle ni rekommendera? Jag kommer mest Jerkbaita och Trolla i insjöar men även testa på andra typer av fiske. Jag skulle helst vilja undvika att köpa mer än ett spö om det är möjligt och min budget är cirka 1000kr.

Tack i förhand för era svar, ni är välkomna att ge andra tips eller säga till om jag är helt ute och cyklar med att köpa en Pro Rocket.

Köp dig en Jb och spara in lite pengar till linan och pinnen. Svartzonker 7an går att få runt tusingen verkar vara ok till jerk, tailar och lite tyngre gummi. Jag har testat en del linor i år och jag gillar spiderwire ultracast och tuf line xp samt strike wire x12, de kastar lika bra allihop och det känns som som alla suger upp ungefär lika mkt. vatten.

Kommentera

Du ska absolut satsa på en Pro rocket. Hur ofta är du i norge ofta då ska du köpa en i 6501 size.
      Spö kolla på Lundgrens där köper du även tuf line xp 0,33 håller riktigt bra.

Skitfiske /Fredrik

Kommentera

Tyngre fiske är JB ju gjord för. Och 995 på Olssons fiske är ett oslagbart pris! Ett spö runt 7 fot med de kastvikter du är ute efter så är du hemma! Du vill bara ha ett spö? Annars är Buster stiff skitbilligt också hos Olssons. Och sträcker du budgeten något och dessutom ser på vad du tjänar på rullköpet får du ett vettigt spö för ttngre gummi och tailar dessutom (räcker väl nästan mellanskillnaden mellan Prorocket och JB till...). Lina? Jag gillar Powerpro, speciellt S8 linan. Har den eller vanliga Powerpro på alla multirullar utom vertikal där jag kör Strikewire vertikal.

Kommentera

Tack så mycket för alla hjälpsamma svar!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          274 219 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13