Chronarch 100/101D7 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Chronarch 100/101D7

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Chronarch 100/101D7

Flera stycken har sjungit sitt lov över den här rullen. Jag planerar att köpa en sådan men vill gärna veta lite mer om den innan jag slår till. Jag har läst Tackle Tours tester men vill ändå veta varför ägare här på forumet lovordar rullen. Jag är också nyfiken på vilka eller vilket spö ni använder, jag siktar på att köpa ett st/ Croix spö men vilket vet jag inte riktigt. Jag kommer att fiska med beten upp till 28 gram men också ner till 7-8. Landfiske blir det till att börja med båt kan det bli senare men de är en annan fråga.
    /Ingvar

Här själv haft en 101 D7,var riktigt nöjd med prestanda byggkvalitet allt,sen rullen presterar best i vikterna från 10 till 20 g som inte betyder att andra vikterna är uteslutna det hänger en hel del på vilket spö man parar ihop med rulle. Kanonbra rulle!

Kommentera

Hej,

En sådan Chronarch är fortfarande en juvel. Om du menar detta iaf:
      Click image for larger version

Name:	Shimano_Chronarch_101_D.jpg
Views:	1
Size:	13,1 KB
ID:	1775520

Du kommer säkert att bli jätte nöjd med denna rulle. Det finns flera framgångsrika shimano "lågisar" som bygger på denna platta som t. ex: Shimano Core och Shimano Exsence DC. En annan Shimano rulle som är värd att titta på är Curado I. Denna nya curado har flera features som gör fiske ett rent nöje helt enkelt. Många av dessa features har funnits ett tag i flera av Shimano Premium fiskerullar som har gjort succé världen över. Vill du veta mer om denna curado I rulle, då kan du kika på TT:s utmärkta recension som finns här: http://www.tackletour.com/reviewshim...aitcaster.html

Ang st croix spöt, då kan du börja med att köpa ett premium casting spö på 6,6 fot upp till 21g. Detta spö är underklassat , så du kommer att kunna kasta beten upp till 30g. Vill du köra landsfiske i första hand då kan du satsa på ett st croix AVID på 8,6 fot och -28g. Detta är ett riktigt bra allround spö, vilket betyder att du kan använda detta spö för de flesta fisketekniker som vi använder oss av här i Norden inkl havsöringsfiske, även om detta spö kan kännas lite för kort för att fiska vid kusten.

Häls //T
      Senast ändrad av tonyex; 2014-09-27, 10:52.

Kommentera

Tack för svar Tony, jo det var den rullen jag menade st

Curadon ser onekligen intressant ut. Kommer troligen att köpa en sådan i.st.f. Chronarchen. Det här bör bli en bra början på ett spinnfiske när möjligheterna till vettigt flugfiske inte finns längre för mig i alla fall. Odelade spön är ju heller inga problem eftersom jag bor något hundratal meter från den sjö jag skall fiska i. 8,6 fotspöet skulle nog passa bra till landfiske.
        Sedan har jag Scorpion rullen som jag kan använda till ännu lättare fiske om jag byter till honungs kake spole. Dom spön jag vill ha finns hos Lundgrens fiske. Nu får barnbarnet hjälpa till att leta Curado1 annars får han ingen ny dator.

Ledsen O.T.
        Senast ändrad av nilsing; 2014-09-28, 08:20. Anledning: felskrivet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
        6 svar
        1 846 visningar
        0 gillar