spinnspö + rulle till abborfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spinnspö + rulle till abborfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• spinnspö + rulle till abborfiske

tjenna

undra va ni rekomenderar för utrustning till spinnfiske efter abborre alltså lågprofils rulle. kör mycket popper, små wobblers,jigg och så och har sett på massa videos att de flesta kör med lågprofils rullar å spinnspö så tänkte testa det.. så rullen ska klara väldigt lätta beten från typ 5 gram. tack på förhand =)

Tjena,

Det finns en uppsjö av sådana rullar idag och som inte kostar skjortan.
    Innan jag nämner några rullar överhuvudtaget, då vore det bra att veta hur mkt får det kosta och vad har du för fav. "fiskerulltillverkare". Det finns några trådar i min signatur som avhandlar ämnet lite grann. Kika på dom.

Att föreslå ett spö är svårt om vi inte vet vad har du för preferenser , men jag misstänker att du vill ha styvare spön, men tanke på vilka beten du har tänkt att fiska med.

Häls //T

Kommentera

Det här kör jag till borrefisket.Lätt och snabbt.Rulle däremot...håller med T..finns en uppsjö olika.Men jag kör en MGX ��

Kommentera

Någonting säger mig att de är en bra idé att kolla runt på amerikanska marknaden då de näst intill uteslutande använder detta för bass-fishing och de är ju väldigt snarlikt.

Kommentera

abu gillar jag faktiskt. har en revo sx10 till haspel när jag kör efter abborre. men är väl öppen för förslag =) vill ju inte lägga en hel förmögenhet på ett sett då det e första gången ja ska köra med sånt men det ska ju inte vara skit för har fått för mig att det billiga saker krånglar.. men max 2000 på en rulle kan ja ju tänka mig men helst så billig som möjligt och ändå få kvalite. spö vill jag ju ha ett spö som jag kan köra det mesta med även jiggning så det ska väl vara bra ryggrad och lite känsligare topp =)

Kommentera

det finns kanske billigare alternativ, men frågan är om du får tag på någon bättre rulle inom den prisramen till dessa beten än denna...http://www.japantackle.com/Shimano/S...on_XT_1000.htm
            har du otur och åker på tull/moms hamnar du lite under ditt maxbelopp....
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Är också ute efter ett liknande set. Ska avveckla haspeln helt. Team Dragonspöet verkar bra men lite för långt för min smak.

Funderar på ett Savage gear finesse 6,8 4-18 gram

Kommentera

jag fiskar borre med en shimano chronarch 50 och ett Abu Garcia Veritas, kastar spinnare 5g upp till atom 35g utan problem. det var lite trixigt i början tills man fick in rätt teknik och kastlängd, även linan spelar stor roll. i dagsläget skulle jag vilja säga att jag kastar minst lika långt om inte längre än med haspel. rullen kändes överfettad när jag fick den så jag plockade ner den och tog bort det mesta av överflödet i mekaniken, efter det så minskade skatboen avsevärt och kastlängden ökade.

Jag har dock ett favoritspö som jag bara sett på bild ännu, Cabela's Tournament ZX Bass Casting Rod.

Nästa mission är att plocka ner och rengöra chronarchen i molekyler, just för att lära mig mer om rullen.
                så tonyex kan räkna med ett PM inom snar framtid, om du inte har fått upp en guide innan dess.
                My wife says she is gonna leave me if i go fishing one more time,
                lord how i will miss that woman...

Kommentera

haha, det var lite roligt celtic.

Att ta isär en sådan liten rulle klarar du med förbundna ögon! Faktum är att rullar som bygger på curado plattan är mkt enkla att göra service på. I en av samlingstrådarna som finns i min signatur finns en tråd som handlar om att uppgradera en curado 201 E7. Du kommer att komma en bra bit på vägen med den artikel. Din CH 50 är nästan precis som den rulle, fast något mindre.

En citica 200 E bygger på samma plattform den med, så länken nedan kommer att vara till hjälp:

Om du skulle stöta på problem, dra ett PM till mig och jag ska göra mitt bästa för att hjälpa till.

//T
                  Senast ändrad av tonyex; 2014-11-13, 22:48.

Kommentera

Jag har ett draugen d3 och en revo mgx.

Sjukt lätt och klickrent till dropshot och jigg.

Även kört mycke popper och små spinnerbaits.

Otroligt nöjd

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 479 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist