St croix smallcranker - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St croix smallcranker

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• St croix smallcranker

Halloj! Någon som fiskat med st croix legend tournament small cranker? Isåfall får ni gärna dela med er av vad ni tycker om spöt och hur det beter sig, aktion med mera! Mvh jakob

Click image for larger version

Name:	power-action-chart.png
Views:	4
Size:	43,0 KB
ID:	1775883

Har inte fiskat med det men det ska vara moderate aktion

Kommentera

LTB Small Cranker är ett riktigt fint spö för typ borrefiske, om man gillar spön med lite mjukare aktion. Jag har haft möjlighet att fiska med ett sådant vid ett par tillfällen och detta spö besitter alla bra egenskaper som LTB är kända för och tro inte att du kan kasta 30g med det , utan spöets kastvikter stämmer ganska bra.

//T
      Senast ändrad av tonyex; 2014-11-14, 09:15.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        LTB Small Cranker är ett riktigt fint spö för typ borrefiske, om man gillar spön med lite mjukare aktion. Jag har haft möjlighet att fiska med ett sådant vid ett par tillfällen och detta spö besitter alla bra egenskaper som LTB är kända för och tro inte att du kan kasta 30g med det , utan spöets kastvikter stämmer ganska bra.

//T
        Jag stjäl tråden lite men frågan handlar iaf om spöet (i en kombo) så skadar nog inte

Du som besitter en mäktig kunskap (ja, jag har lite smygkoll på dig) =)

Vad satt det för rulle på när du testade och ansåg du den rullen som bra match för detta spö eller skulle du rekommendera någon annan?

Kommentera

Tack för dina ord!

Det var en Abu premier gen 3 , om jag inte minns fel och det var en bra match, men för att det skulle kännas ännu bättre, då skulle jag ha haft en något tyngre rulle istället såklart.

//T

Kommentera

Jag köpte ett big cranker, galet fint spö inte fullt så nett och litet som small cranker

Kommentera

Kul! Det är ett fint spö det med!

Om jag skulle behöva välja mellan dom två dvs SC och BC , då skulle jag har tagit BC utan tvekan oxå, även om aktionen faller inte mig i smaken. Om jag skulle välja ett LTB för att jiggfiska abborre, då skulle jag ha valt det spö jag redan har. Det heter: TBC71MHXF, Swim Jig Finesse och mer info om spöt finns här såklart: http://stcroixrods.com/products/fres...urnament-bass/.

Så, om du åkte till Söders och klämde och kände på dom innan köpet, då gjorde du rätt. Det är just precis det jag föreslår till de flesta som frågar efter spön. Det är ju väldigt svårt att välja spön åt folk man inte känner så bra. Det min erfarenhet iaf.

Så lycka till och jag hoppas att du blir nöjd!

Häls //T

Kommentera

Här kan jag nog vara till lite hjälp eftersom det spöt mr tonyex fiskade med var mitt! Spöt har mycket riktigt en lite djupare aktion än vad st croix kanske är kända för vilket jag ville ha när jag köpte spöt (och i allmänhet vill ha). Spöt är rättvist klassat typ 7-18g klart att det går att kasta några gram över och under angivet men sweetspoten ligger vid typ 15-17g.

Spöt är designat för att fiska små wobblers med men jag använder det till allt ifrån jiggfiske till att fiska med wobblers. Allt handlar ju om vad man gillar i slutänden!

Till spöt använder jag mkt riktigt en revo premier gen 3 en sjukt trevlig rulle i mitt tycke som kasta fantastiskt och har hur mkt kraft som helst för att vara så liten, en perfekt borre-kombo tycker jag. Jag har även kört spöt med min Abu JDM Mörrum 3601 som också funkar utmärkt även om 1601:an förmodligen skulle vara ännu bättre så den rullen får bo på big crankern istället!
                http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ja precis jag stod å klämde och kände en hel del faktiskt! Andre hjälpte mig att känna på aktionen osv, kände faktiskt på swim jiggen också

Kommentera

Ursprungligen postat av mälarnjakob Visa inlägg
                    Ja precis jag stod å klämde och kände en hel del faktiskt! Andre hjälpte mig att känna på aktionen osv, kände faktiskt på swim jiggen också
                    Intressant. Vilken butik har Swim Jig Finesse i sin sortiment? //T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 588 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13