Drag till vinterspinn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Drag till vinterspinn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Drag till vinterspinn

Hej på er!
    Hann med ett isfiskepass innan blåsten kom i södra Sverige och blåste bort de isar som just hunnit lägga sig. Efter besvikelsen över att knappt hunnit testa mina nya ismetegrejer börjar jag nu istället se fram emot att vattnen blir helt isfria så att jag och min fiskekompis kan hiva i båten och återigen börja kasta efter gäddorna. Dock inser jag att jag vill utöka min arsenal vad gäller drag till detta fiske och undrar helt sonika vad ni därute föredrar för drag till gädda den här tiden på året?
    Senast ändrad av Mack10; 2015-01-04, 01:03.

till gäddfiske vid denna tiden föredrar jag beten som har ett jävligt fint häng vid spinnstopp. samt att dom måste funka å ta hem sakta.
    även lite mindre i storlek.

det betet jag har haft riktigt stor framgång på är mcmy. kör med FC tafs för å få ett najs häng. går å ta hem riktigt sakta med fin gång. även wolfcreek the cub är en stor favorit. även wolfcreek twitch crank och cub crank. riktigt jävla giftiga beten.

en suspending wobbler funkar fint med. tex bomber 15, som man med fördel köper av leif

Kommentera

Om du tittar på tradera så ser du att gamla zalt kostar flera 100 kr såg en för 1125k.Det är dom du ska fiska med så här års. Tyvärr är dom nya mycket sämre skick då dom sjunker som en gråsten. Swim wizz 500 är ett bra alternativ. Även Wolf tail i shallow till det grundare fisket.
      Många gillar Pig jag tycker dom sjunker för fort

Skitfiske
      /Fredrik

Kommentera

Jag skulle satsa på beten som går att fiska långsamt: gummi, tailar och vissa skeddrag.

Kommentera

McMio har ett rätt skönt häng i vattnet och går att lirka hem väldigt sakta. Borde vara het i kallt vatten. Inte fan har jag vräkt upp fisk med den för det.

Kommentera

Jonnys tail har funkat väldigt bra i kallt vatten för mig

Kommentera

Tackar för tipsen! McMy och McMio har jag en av varje, de kommer användas och ev. köper jag någon/några fler färger av dem. Har även några suspending Bomber 16 som funkat bra för mig både vår, sommar och höst. I övrigt kommer jag kolla upp de andra tipsen ni givit. De verkar intressanta, dock ett ganska högt pris på Wolfcreekbetena. Fångstgaranti på dem? :-)

Har även sneglat lite på Hard Eel och en SG 3D Bleak Glide Svimmer i den större versionen. Har en liten i silver som gett en del skapliga gäddor under sommarhalvåret. Jävligt häftigt när gäddorna går upp och tar betet vid ytan!

Skitfiske på er!

Kommentera

Salmo Slider naturfärgad har levererat i 3 olika vatten, 3 dagar i rad nu. Kan fiskas djupt som grunt och rör sig otroligt fint i vattnet då man startar efter stopp och då man vevar långsamt.
                https://fiskealand.com

Kommentera

Några förslag:
                  Swim Whizz 500 (sjunkande)
                  Westin Platypus 12 cm (svävande)
                  Westin Platypus 16 o 19 cm (sjunkande)
                  Rapala X-Rap jointed Shad 13 (svävande)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse