Tips, Allround-spö för ca 1000 kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips, Allround-spö för ca 1000 kr

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Du får nog tyvärr inte så mkt för ditt på blocke. Själv skulle jag också behålla det för fiske efter aborre. Skulle kolla här på fs efter vettiga saker för gädda många säljer fina spön/rulle för bra pengar här.
    Såg i tidigare i en annan tråd att du fiskar från land mestadels, och för kastlängdens skull så är ett längre spö att föredra.

Kommentera

Köpte ett Daiwa powermesh 20-50gr på xxl för 600 ordinarie 1800. Inte ovanligt att xxl säljer för dom pengarna. Det är s

Kommentera

För det första så skulle jag rekommendera att du inte säljer din phazer, dels kommer du inte få mycket för det och än viktigare är väl att du behöver ett spö för de lägre kastvikterna också.

Sen till själva frågan; jag var ute efter samma typ av spö som dig, något som jag kan ha som allround om jag bara vill ha ett spö med mig ut, då jag också är student så var priset viktigt. Kollade runt en del och kom fram till att det spö som uppfyllde mina kriterier bäst var ett Team Dragon Millenium Fatso Jerk Cast 195cm 25-60g medium fast action. Egentligen tänkt mest för lätt- och mediumjerk men det är tillräckligt långt och mjukt för att kunna dänga mellanstort gäddgummi helt acceptabla sträckor, funkar nog utmärkt för lite tyngre poppers och stora abborrbeten också.

Kommentera

Gärna något spö som klarar av iafl 40-50 g.
          Ett Shimano Beastmaster MH eller H är vettiga allt i allo spö, dom kastar helt ok samtidigt som dom är förhållandevis tåliga så ett bra val enligt mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          273 622 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13