Multi+Spö=Abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multi+Spö=Abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Multi+Spö=Abborre

Tänkte om folk ville dela med sig av vad ni använder till multi fiske efter abborre.

Vilket spinnspö kör du till abborr fiske och vilka fiske metoder använder du med detta spö?

Vad gillar du med spöt och vilken rulle gillar du till det spöt?

Var får kan man få tag på detta spö, Hemsida/Länk/Butik?

Behöver nämligen hitta ett själv och behöver hjälp att leta och fundera på vad som passar mig.

Mvh Ronny

Enkelt svar på enkel fråga. Som jag svarade dig i en annan tråd - ett 5-20 grams spö (ABU Vendetta 7,6 fot) med en 1500 C till småspinnare och jiggar och en 2500 C på ett 9 fots Vendetta 15-40 gram för lite större beten...
    Visst - det är helt nytt (rullarna) men provfiske har visat att det lirar kanon. Så gör som du antydde, kolla Tradera! Gick en inte allt för skrapad 25:a för under tusenlappen härom dagen... (Så finns det ju de här på FS som gör kanonfynd på Blocket och hittar nya rullar till det priset! Grattis igen Ingemar...)
    Vet inte vad du har för syn på spön, men jag kör efter det kända faktum att pris/prestandakurvan för sådana här prestigeprylar, t ex också sportbilar, stereoanläggningar och årgångsviner, stiger brant till en början för att plötsligt plana ut oroväckande...
    Skitfiske
    Senast ändrad av Gösta; 2015-03-17, 19:47.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      Enkelt svar på enkel fråga. Som jag svarade dig i en annan tråd - ett 5-20 grams spö (ABU Vendetta 7,6 fot) med en 1500 C till småspinnare och jiggar och en 2500 C på ett 9 fots Vendetta 15-40 gram för lite större beten...
      Visst - det är helt nytt (rullarna) men provfiske har visat att det lirar kanon. Så gör som du antydde, kolla Tradera! Gick en inte allt för skrapad 25:a för under tusenlappen härom dagen... (Så finns det ju de här på FS som gör kanonfynd på Blocket och hittar nya rullar till det priset! Grattis igen Ingemar...)
      Vet inte vad du har för syn på spön, men jag kör efter det kända faktum att pris/prestandakurvan för sådana här prestigeprylar, t ex också sportbilar, stereoanläggningar och årgångsviner, stiger brant till en början för att plötsligt plana ut oroväckande...
      Skitfiske
      Jadå, du hade svarat ett spö på 5-20 och ett 15-40 gram men inte märke och modell

Hur upplever du vendetta spöna?

Kommentera

Kör med två set ett ganska så lätt och ett för lite större betenoch dom ser ut dom följer,

St croix small cranker (upp till ca 18g) med en revo premier.

St croix big cranker (upp till ca 30g) med en Mörrum zx3601 mag JDM.

Både dessa spön har ganska djup aktion och är egentligen designade för att fiska med wobblers men jag kör allt med dom.
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Här finns mycket roligt att läsa http://www.fiskesnack.com/forum/show...hlight=finesse

Kommentera

Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
            Jo tack, den tråden har jag gått igenom ett antal gånger, tänkte mera på om det är flera som har missat den tråden som skulle nappa med tips i denna tråd.

Iofs så kan ett abborr spinnspö variera från allt mellan 0-30 gram beroende på fiske sätt och person.

Kommentera

Ursprungligen postat av grynning Visa inlägg
              Kör med två set ett ganska så lätt och ett för lite större betenoch dom ser ut dom följer,

St croix small cranker (upp till ca 18g) med en revo premier.

St croix big cranker (upp till ca 30g) med en Mörrum zx3601 mag JDM.

Både dessa spön har ganska djup aktion och är egentligen designade för att fiska med wobblers men jag kör allt med dom.
              Åh, va roligt! Jag skaffade ochså en premiere gen3 för nån vecka sen

Har du testat jigga med dom spöna?

Kommentera

Jag har Excense DC rulle som ska paras ihop med ett G. Loomis E6X 7'1" Med Hvy X-Fast 853C JWR, har inte fått hem spöt ännu, lär komma nästa vecka. Ser fram emot att få kasta jiggar på 7-15g med detta kombo.
                Har fått goda omdömen och jämförs med deras dyrare spön. Kul att ha något annat bland alla St. croix's .

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
                  Åh, va roligt! Jag skaffade ochså en premiere gen3 för nån vecka sen

Har du testat jigga med dom spöna?
                  Bra val!

Ja och jag tycker inte att det är något problem men vissa tycker nog att dom har en för djup aktion för jiggfiske.
                  http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Ursprungligen postat av trigger Visa inlägg
                    Jadå, du hade svarat ett spö på 5-20 och ett 15-40 gram men inte märke och modell

Hur upplever du vendetta spöna?
                    Enligt min enkla uppfattning är de sköna att kasta med. Det lilla spöt har inga problem med en tretums Kopyto med 15-gramsskalle. Båda ger bra respons vid drillning och är lagom spänstiga och mjuka för att det ska vara kul
                    7,6-fotsspöt var den absoluta favoriten i somras med en Promax på och med 1500:an är det ännu skönare...
                    Svårt att precisera hur man upplever spön men jag kan väl säga att de vare sig är svampiga eller pinniga...
                    Hoppas det förklarar lite...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 822 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S