Daiwa Samurai 7i - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Samurai 7i

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa Samurai 7i

Sitter och tittar igenom Cabelas hemsida. Där hittade jag Daiwa Samurai 7i för 30$.

Rekomenderat ca pris på BIOS var 990kr för inte så länge sen (nu hittar jag den inte på bios hemsida).

Whats wrong with this picture??? Någon som vet någonting om den rullen? Någon som kan förklara fenomenet? Känns helt absurt...

Den kostade 1000-lappen när den kom. Om jag inte tar fel så har det (eller kommer) en ersättare. Har även för mig att den såldes ut för halva priset (runt 500 kr) förra våren, eller i somras eller liknande.

Om du skall köpa en Daiwa, gå upp något snäpp i pris. Jag har själv 7i och jag ångrar att jag inte la ner 1500 eller 2000 på rullen (priserna i Sverige för tre år sedan), den känns efter 3 år inte alls lika gedigen som de Shimano jag har eller de Daiwor som vissa kompisar har. Den är lite småglapp och gnisslar och har sig, trots att den inte blivit överdrivet mycket använd (så klart så blir det rengöring, olje- och fett-byte med jämna mellanrum).

/D

Kommentera

slå till

Kommentera

Du får en Daiwa Theory för 85$ på Cabelas. Den tar bios 2000kr för här. Tänkte sikta in mig på den.

Men Bios måste ha svart bälte i påslag. Finns väll ingen annan generalagent i sverige som har den typen av påslag. Helt absurt att det kan skilja så mycket. Daiwa måste ju vara grymt lidande av det på den svenska marknaden...

Kommentera

Ursprungligen postat av SMaster
          Du får en Daiwa Theory för 85$ på Cabelas. Den tar bios 2000kr för här. Tänkte sikta in mig på den.

Men Bios måste ha svart bälte i påslag. Finns väll ingen annan generalagent i sverige som har den typen av påslag. Helt absurt att det kan skilja så mycket. Daiwa måste ju vara grymt lidande av det på den svenska marknaden...
          Grejorna kostar ju inte så mycket hos Bios. Sen ska ju handlarna lägga på 100% också. Likadant hos alla generalagenter.

Kommentera

Ursprungligen postat av SMaster

Men Bios måste ha svart bälte i påslag. Finns väll ingen annan generalagent i sverige som har den typen av påslag.
            Precis, jag mailade BIOS och frågade om dom kommer att ta hem Tournament BASIA och fick det här svaret:

Vi kommer att ta in den på beställning.
            Utpriset kommer att vara dryga 9000:-

Med vänlig hälsning
            Gabriel Elfström, BIOS AB

Rullen kostar 3.800kr i övriga Europa!!!!!!!!!!

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
              Grejorna kostar ju inte så mycket hos Bios. Sen ska ju handlarna lägga på 100% också. Likadant hos alla generalagenter.
              Det känns ändå som om differansen på priserna är högre på daiwa än tex. Shimano eller Okuma.

Shimano är svårare att jämföra, då det verkar vara olika modeller i sverige och i USA, men Tex. Shimano Stella kostar 500$ i USA och 7000kr här.

Handlarna borde ha lika stora påslag på de olika märkena.

Kommentera

Inget ovanligt alls, i de flesta fall blir man skinnad i det här landet, vill inte säga att det är handlarnas fel men någon är inte rädd att lägga på ordentligt för våra grejor.
                Återigen se er omkring på nätet (dock mycket viktigt de priser du ser utomlands då USA i första hand är pris utan moms, denna adderas alltid om du köper över disk därborta, i de flesta delstater ca 8% men det finns delstater som inte har salestax överhuvudtaget (Oregon som exempel)
                Denna skatt lägges inte på försändelser som går ut ur landet.
                I vilket fall som helst, om du privat importerar får du räkna med följande som alltid tillkommer på en beställning ca 5% tull (beroende på vara) detta gäller varans värde PLUS frakt kostnaden, nästa steg är 25% i moms som räknas på hela föregående summa, slutligen utgår en 100 krs "handling fee" dvs svenska tullverkets avgift för att hantera papperen, efter detta kan du antingen hämta grejorna på det lokala postkontoret om du valt det alternativet eller få det hemkört av supersvindyra UPS,Fedex och andra privata "carriers" nånting jag alltid undviker det är en fråga om värdet på det du beställer köper du dyrt vill du ha viss försäkring att grejorna verkligen kommer kom då ihåg att angivet värde på paketet också utgör underlaget för tullens taxering.
                Lycka till faktum är att i de flesta fall är det inte svårare att handla utomlands än det är från Hobbex i Borås, så länge man handlar med etablerade företag, ett gott råd enligt min åsikt är bara handlar du med kreditkort faxa dina uppgifter inte e-mail gör aldrig detta själv hur säkra deras secure servers än är men kan ju ha fel.
                Tilläggas ska att beställningar där frakt och vara understiger ca 60 dollar totalt brukar tullen strunta i, DETTA ÄR INGEN GARANTI men inte direkt ovanligt.
                Annat gott råd är att vara klar och tydlig dessutom ha så pass bra engelska att de inte blir förvirrade!
                Senast ändrad av TAMTAM; 2006-01-21, 00:46.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Måste tillägga Cabelas går bort helt deras overseas shipping policy är mycket dyr ett bättre val är Bass Pros "Outdoor World" innan ni beställer be om en "shipping qoute" från deras international desk.
                  Ni kan välja på USPS "surface rate" vilket betyder fartyg över Atlanten väntan i ca 5-6 veckor eller USPS low airrate ca 10 dagar lite dyrare.
                  Frakter från USA till Sverige är mycket stabila det gäller alla sätt tro mej har beställt åtskilliga inte en enda har gått förlorad, som sagt lycka till!
                  En sak till EBAY USA där går det att göra fynd som hederlig svensk med bra feedback speciellt om det är för eget bruk och amerikanerna inte är alltför intresserade, mycket "buy it now" kolla upp det
                  Senast ändrad av TAMTAM; 2006-01-21, 01:58.
                  I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tänkte inte betala varken Svensk moms, eller tull eller overseas shipping. Planen är att skicka det till någon jag känner i USA som ändå ska flyga över till Sverige. Då blir det ju mycket billigare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 889 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13