Jerk fiske... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerk fiske...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Drömmen var sann....

Kommentera

Har idag när jag kommit hem från skolan tagit cykeln dragen och spöt och fiskat vid en älv i närheten. Provade det mesta men det var dött, såg inga små fiskar, testade att jerka med haspel, använde min Buster Jerk II men tror inte att jag har fått in tekniken i den... den rörde sig knappt och simmade mest rakt fram, något speciellt sätt jag ska rycka? små snabba ryck neråt? räkna 1 1-2 1-2-3? vill gärna ha fler tips om hur jag ska fånga gädda och abborre. Bor vid en älv, 25m bred och 7m djup som max och den rinnner ut i en sjö som heter möckeln. som jag sa tar i mot alla tips jag kan få! kommer bild på min Buster också. Skitfiske!

Kommentera

Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1,02 MB
ID:	1777624Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	1,02 MB
ID:	1777624

Kommentera

Ursprungligen postat av Cappe666 Visa inlägg
          Har idag när jag kommit hem från skolan tagit cykeln dragen och spöt och fiskat vid en älv i närheten. Provade det mesta men det var dött, såg inga små fiskar, testade att jerka med haspel, använde min Buster Jerk II men tror inte att jag har fått in tekniken i den... den rörde sig knappt och simmade mest rakt fram, något speciellt sätt jag ska rycka? små snabba ryck neråt? räkna 1 1-2 1-2-3? vill gärna ha fler tips om hur jag ska fånga gädda och abborre. Bor vid en älv, 25m bred och 7m djup som max och den rinnner ut i en sjö som heter möckeln. som jag sa tar i mot alla tips jag kan få! kommer bild på min Buster också. Skitfiske!

Som sagt: Du frågar om metoden är effektiv och det kan den vara. Men till din tröst kan jag berätta att jag nu två dagar i rad varit ute på Möckeln utan ett liv. Med jerk (skitmört och Gray shaddow), med Atom skeddrag, med Söderjiggar med skalle eller med shallowskruv och med Wolftail. Det är kallt som attan i vattnet fortfarande och fisken knappast på hugget.
          Vad har du för tafs när du jerkar? Bäst när man är ny är en helstyv tafs. Och så lagom stora och hårda ryck, några decimeter ner mot vattenytan. Du får prova dig fram, men börja med att skaffa en styv tafs. Och så fiskar du långsamt när det är så här kallt.
          För övrigt kan du veva hem Buster II utan att rycka, gången är ganska effektiv även då.
          Skitfiske!

Edit: Jag har ett gäng reservtafsar i rostfri styv tråd. Om du pm:ar mig din mejladress kan vi fixa så du får en av dem och prova med. Jag passerar Degerfors någon dag i helgen, förmodligen lördag, kanske kan vi ses då och du får en tafs...
          Gösta
          Senast ändrad av Gösta; 2015-04-28, 18:09.

Kommentera

Hej, tack men du kan behålla tafsarna, du kan behöva dom senare någon gång.

Kommentera

Ok! Men köp dig en om du inte har. Kostar inte många kronor på Autoexperten i Karlskoga...

Kommentera

Precis vad jag hade tänkt skriva, det är kallt i vattnet så gäddorna är slöa jag har också själv prövat att vara ute och prova med alla möjliga drag men utan hugg. Fiska lååångsamt så kan de hugga

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                  Ok! Men köp dig en om du inte har. Kostar inte många kronor på Autoexperten i Karlskoga...
                  Ok! Tack ska göra det någon dag

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 906 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist