Hawaiian snap från Mustad/Rosco bra eller? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hawaiian snap från Mustad/Rosco bra eller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hawaiian snap från Mustad/Rosco bra eller?

Hej!

Såg en video där Klas "Rulldoktorn" Lindborg tipsade om Solvkrokens extreme Snap för snabba, säkra krokbyten.
    Verkar perfekt när man snabbt vill vikta om eller ge jerkbaiten en tail under fisketuren...

Jag googlade dem och fann även de två i rubriken - jag tror de kan funka riktigt bra även som beteslås till det grövre fisket (gädda t ex) någon som prövat och kan berätta vad ni tycker om dem och var de finns att köpa?

Så här ser de ut i alla fall: https://www.google.se/search?q=strin...=hawaiian+snap
    Senast ändrad av anteman; 2015-05-12, 15:15.

Ingen som kan uttala sig om inköpsställe och funktion på främst Mc Mahon snap, Mustad Hawaaian snap men även Sölvkroken Extreme Snap?

Kommentera

Hade med lekande iallafall.

Kommentera

Tack! Skulle helst se dem utan lekande men det kan man ju ordna med själv... Har du prövat dem själv?

Kommentera

Nope visste inte att de fanns. Men funderar på det då mina fingrar inte gillar kyla.

Kommentera

Ja precis, nån av dem ska jag allt pröva, som beteslås och som hi-speed fjäderring!

Undrar om man törs använda 20 kgs modellen till det senare, då kanske den brister vid bottennapp innan flätlinan gör det och draget sparas - eller så tappas storgäddan...
            Senast ändrad av anteman; 2015-05-14, 13:27.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              eller så tappas storgäddan...
              Borde det väl tåla? En fjäderring 8-9mm motsvarar väl 20kg ungefär.

Kommentera

Jag har använt Solvkrokens extreme Snap i storleken 6 till vårens öringsfiske och det har fungerat prima än så länge, jag har inte tappat varken drag eller fisk pga beteslåset. Däremot tyckte jag att lekandet verkade lite klent på storlek 6 så bytte dem till större för säkerhets skull. Så det blir nog att använda dom i en större storlek till höstens laxfiske. Jag blev rekommenderad dom av en som använt dom ett bra tag och fått 100+ laxar med en topp över 18kg med dom och han säger att han aldrig heller har tappar fisk eller drag pga beteslåset.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jefvelberg Visa inlägg
                  Borde det väl tåla? En fjäderring 8-9mm motsvarar väl 20kg ungefär.

Tja det borde de göra även om t ex Darts std ringar i 6-9 mm ska hålla för mer än 30kg - när jag tänker efter så har aldrig fjäderringen varit den svaga punkten oavsett storlek, så en snap som klarar 20kg bör nog räcka...till en lax på 18 kg iaf
                  Senast ändrad av anteman; 2015-05-14, 15:53.

Kommentera

Nej det ska väl mycket till, är ju annat som dämpar fiskens fightande också..
                    Jag ska försöka testa också. Dom som ser vettigaste ut är väl dom med en liten böj ner mot betet tycker jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    280 035 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40