Spinnspö odelat vs tvådelat. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö odelat vs tvådelat.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnspö odelat vs tvådelat.

Finns odelade spön som jag skulle kunna köpa direkt men att hitta liknande tvådelat går inte.
    Dreglat igenom St croix spön men finns inte i tvådelat som jag vill ha.

Hur gör ni som kör med odelade spön. Odelat spö 7-8fot, bara att komma ut genom dörren blir ett kapitel i sig om ingen öppnar dörren åt dig
    Förvaring m.m.

Ska man vara fin så får man lida pin. Själv har jag inga problem med odelade spön(har bla ett 8' St Croix Mojo Musky), men å andra sidan så bor jag i en villa och har en stationsvagn, kan ju vara bökigre om man bor i ett höghus med en minihiss och råkar äga en Nissan Micra.

Kommentera

Jag har haft odelade jerkpinnar i många år, och det fungerar alldeles utmärkt, men dem är ju Max 6'6", jag brukar bära dem nära kroppen med butten rakt ner och så nära marken som möjligt när det är trångt, så blir det ju bara en snutt längre än mig själv

I övrigt så kan jag rekommendera bil med skidlucka om du inte har kombi och kan lägga rakt över sätena.

Kommentera

Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
        Finns odelade spön som jag skulle kunna köpa direkt men att hitta liknande tvådelat går inte.
        Dreglat igenom St croix spön men finns inte i tvådelat som jag vill ha.

Hur gör ni som kör med odelade spön. Odelat spö 7-8fot, bara att komma ut genom dörren blir ett kapitel i sig om ingen öppnar dörren åt dig
        Förvaring m.m.

Hej Lennart;

Havsfiskespön och korta jerkbaitspön brukar vara odelade. Det beror ofta på att spöna utsätts för upprepade hårda ryck eller mycket tung belastning som många flerdelade spön har svårt att klara av...

Fly Fisherman i Järfälla heter fiskebutiken som introducerade St croix spön här i Sverige en gång i tiden... Hör med dem!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand

Kommentera

Har ett St.croix topntail, trots att jag bor i lägenhet och kör en Toyota yaris funkar det alla tiders!

Kommentera

Kör med St Croix LT spön bor i lägenhet och pruttar runt i en Fiat Panda 4x4 fungerar bra så länge spöna inte är längre än 8,2ft. Förvaring mässigt så står det i ett hörn med rullar och stickjackets på sig så de alltid är redo för tjänst.
            Senast ändrad av Monkey; 2015-05-19, 08:05. Anledning: fiat inte fita

Kommentera

Villa & kombi i all ära. Saknar varken lägenheten, stan eller VW Polo. Men vips så blev det dubbla bilbarnstolar & hundgaller istället. Så kan det gå

Gränsen går just nu vid 7 fot. Har varit sugen på ett Top n Tail med fullkork & förlängt bakhandtag länge nu. Men den som meckat med bilbarnstolar vet att det är inte så man vill börja & sluta varje fiskepass...

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
                Men den som meckat med bilbarnstolar vet att det är inte så man vill börja & sluta varje fiskepass...
                du får ju delegera den uppgiften till modern och förklara att det gäller husfriden och din mentala hälsa :p

Kommentera

Har ett st croix long ranger 8'6 inga problem men har en Subaru legacy lite bökigt i trapphuset jag bor på 4e våningen utan hiss :P

Kommentera

Ursprungligen postat av sandmark Visa inlägg
                    Har ett st croix long ranger 8'6 inga problem men har en Subaru legacy lite bökigt i trapphuset jag bor på 4e våningen utan hiss :P
                    Har oxå en Legacy, som pendlarbil & gäddtaxi. Familjebilen en Hyundai Santa Fe. Men för att vardagslogistiken ska fungera lär det sitta dubbla barnstolar & hundgaller i bägge. En tydlig skillnad är dock att det i Legacyns grundutrustning ingår ett färdigriggat spö, en draglåda & en fastlimmad prydnadsgädda på instrumentpanelen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 490 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13