Buster jerk tips - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Buster jerk tips

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster jerk tips

Har precis börjat med jerkfiske och blivit "frälst".
    Fattar inte varför jag inte börjat med det tidigare. Hur effektivt som helst i den sjö jag testat i jämfört med de skeddrag och gummibeten jag kört med tidigare.

Nu till frågan.

Jag tar tacksamt emot tips på färger som passar i relativt klara insjöar med mycket växtlighet nu på sommaren.
    Vad kör ni själva med? Vad måste finnas i boxen?

Kan säga att jag införskaffat mig Hot pike (sjunk), Clownfish (sjunk), Drutten (sjunk), Skitmört (shallow), och Firetiger flash (shallow).
    Senast ändrad av Haspelmannen; 2015-06-18, 09:32.

Den färgen jag tagit störst och flest gäddor på i klara vatten (ytterskärgården) och jag även innehar personbästa på är färgen Grey Shadow.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nithagen Visa inlägg
      Den färgen jag tagit störst och flest gäddor på i klara vatten (ytterskärgården) och jag även innehar personbästa på är färgen Grey Shadow.
      Grey Shadow har jag faktiskt snegalt på. Kör du med sjunk eller shallow?

Kommentera

Ursprungligen postat av Trout bum Visa inlägg
        Har precis börjat med jerkfiske och blivit "frälst".
        Fattar inte varför jag inte börjat med det tidigare. Hur effektivt som helst i den sjö jag testat i jämfört med de skeddrag och gummibeten jag kört med tidigare.

Nu till frågan.

Jag tar tacksamt emot tips på färger som passar i relativt klara insjöar med mycket växtlighet nu på sommaren.
        Vad kör ni själva med? Vad måste finnas i boxen?

Kan säga att jag införskaffat mig Hot pike (sjunk), Clownfish (sjunk), Drutten (sjunk), Skitmört (shallow), och Firetiger flash (shallow).
        Hej Anders;

Här har du de 10 absolut fångstsäkraste jerkbait- och wobberfärgerna för Gäddfiske .. . http://www.trumman.com/bomber/bomber_hj6.htm ...

Go for the Big Ones!

http://www.trumman.com/fisketips.htm
        Old Firehand

Kommentera

Hej,

Tror nog att de färger du har täcker det mesta, det finns 1000 olika svar på din fråga beroende på vem man frågar man brukar får fisk på det man tror på och fiskar med... A&O är att fisken ska upptäcka betet i den rådande miljön och ibland är färgen helt avgörande om fisken ska hugga eller inte känns det som... detta är saker vi bara kan spekulera i och aldrig veta.

Men jag tror mera på betets gång, storlek och fart har mer betydelse för att knäcka koden för dagen. Det jag skulle rekommendera är att köpa några olika modeller av jerkbeten i stället tex tex salmo slider, the pig, wolfcreek i olika storlekar och vikt, i färger du tror på. Som du tränar på att behärska fullt. Men det är inte alltid jerk är bäst för dagen, testa dig fram med med både wobblers, gummi och annat tills du knäcker koden, så gör jag i alla fall.

Skit fiske!

/ Matte

Kommentera

Tänk på att om det inte för dagen funkar med att jerka hem bustern, veva då bara vanligt, det är hypereffektivt vissa dagar och bustern har en attraktiv gång även utan jerkning. Mångsidigt bete som är svårslaget i längden.

Kommentera

Som för Nithagen så är Grey Shadow min favoritfärg. Kör både med den vanliga och med shallow. Och sjön jag fiskar mest i har inte speciellt klart vatten, så det verkar som om den är en bra allroundfärg.
              Skitmörten ska ju alla ha och den och Papegojan var de första jag skaffade när jag började för fyra-fem år sedan. I fjol tog jag min första och enda hittills på Skitmörten. Och Papegojan har inte givit något ännu... Till en del förmodligen beroende på att jag mest fiskar med just Grey Shadow och ibland med Arctic Shar också den såväl sjunk som shallow. Beroende på djup och bottenförhållanden.

Kommentera

Jag har två 10 or på drutten så den rockar ju givetvis fett. Men om det beror på färgen, eller om jag fiskade på rätt ställe vid rätt tillfälle, får vi aldrig veta.

Whitefish, Doggerfegis, Golden Olive och Rugen fiskas mest nuförtiden. Rugen färgen tycker jag är överlägsen om man bara ska se till mängdfiske. Har inte fiskat så mycket denna vår då jag har colit och ALLTID får skov när det är fiskedags, men med Buster Rugen så har jag i alla fall inte blankat ett endaste pass.

Men Whitefish är min absoluta favorit. Clownfish hatar jag. Men jag verkligen ÄLSKAR buster jerk.
                Senast ändrad av poppers man; 2015-06-19, 00:34.

Kommentera

Var ju tvungen att införskaffa Grey Shadow då den nämns i olik sammanhang, likaså whitefish.
                  Det här med gäddfiske är farligt, rena rama giftet. Extremt beroendeframkallande.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  271 779 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13