Börja jerk fiska - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja jerk fiska

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av vibrax
    Jag har nu bestämt mig för att det blir en jerkutrustning iaf.
    Det ska vara någon nybörjar utrustning som inte kostar allt för mycket ifall det visar sig att det inte är min grej. Har ni några bra tips på utrustning? Det får max kosta 1-2k med spö lina och rulle.

Kanske ni har några tips på fisketeknik bästa nybörjar jerkarna för o nackdelar med jerk? Jag har i princip provat på allt fiske förutom jerk nu så ska bli kul o testa.

Tack på förhand

Mvh
    Om du vill ha ett billigt och helt okej nybörjar set så kolla in www.nyasporting.se

De säljer ett Rt Axellerator jerkspö med en Okuma Nitryx 251 Left hand rulle och lina för 799kr (ordinarie pris 2047kr).

Kommentera

Ursprungligen postat av Yefyr
      Om du vill ha ett billigt och helt okej nybörjar set så kolla in www.nyasporting.se

De säljer ett Rt Axellerator jerkspö med en Okuma Nitryx 251 Left hand rulle och lina för 799kr (ordinarie pris 2047kr).
      Att köpa det RT settet kallas att kasta pengarna i sjön bostavligen. Usch.

Kommentera

det finns inga billiga OCH ok set. det finns billiga set och det finns ok set, det finns också bra och kanonbra set. att köpa ett billigt set för 800:- är inte att rekomendera då man missar otroligt mycket i feeling och kvalitet. för 1800-2000:- får du ett bra nytt set. det finns ALLTID en anledning till att saker är billiga, och oftast (nästan alltid) så beror det på sämre kvalitet, och ibland är det kanonprylar men utgående modell. dessutom så om du köper ett bra set så kan du sälja det vidare om du tröttnar. en bra rulle är t ex. ambassadeur C3 eller UC, hållbar och lätt att fixa OM ngt skulle knasa. dessutom så passar rullen till vanligt spinnfiske också, så det blir ju en ren investering :-)
        köper du en sån rulle så har du pengar kvar till ett bra spö också.
        Senast ändrad av ALQ; 2006-02-10, 17:26.
        achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
        \m/

Kommentera

Ursprungligen postat av heikinheimo`
          Du kan ha rätt det är alldeles än smak sak vad man tycker om specielt i spöna. Farför jag inte tycker om det är för min kast still är lika väldsam som när jag skjuter i väg un ishockey puck och då svammpar spö för mycket vid kastet och handtaget är lite väl kort till det. Men bra klinga har den ju som sakt smak sak.

inte för att vara den som är den alltså.... men shit... gå en stavningskurs!. jag kunde knappt urskilja vad du skrev.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bosse
            Att köpa det RT settet kallas att kasta pengarna i sjön bostavligen. Usch.
            Jasså? Jag har fiskat med det ett tag nu och tycker inte att det är någon större skillnad mot Stiffen tex. Det är väl klart att stiffen har mycket bättre kvalitet men som sagt han ville prova på och det är ett bra nybörjarspö.

Kommentera

hade ett sådant spö som mitt första jerkspö. Tyvärr gick det sönder i spöringarna rätt fort!. Det var annars ganska skönt att fiska med, dock kan man ju fundera lite över kvalitén, plus att du har det faktum att det inte klarar så särskilt hög katsvikt. Det är väl iofs överkomligt om du bara skall fiska med de vanligaste buster betena och så.. men ändå. tänk efter innan!
              Senast ändrad av Everflow; 2006-02-10, 18:07.

Kommentera

Jasså? Jag har fiskat med det ett tag nu och tycker inte att det är någon större skillnad mot Stiffen tex. Det är väl klart att stiffen har mycket bättre kvalitet men som sagt han ville prova på och det är ett bra nybörjarspö.

tycker som sagt att det är stor skilldnad i kvalitet!.
                dessutom så är RT spöet mycket mjukare än BFT stiff... så enligt min mening är det STOR skilldnad de spöna emellan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Everflow
                  inte för att vara den som är den alltså.... men shit... gå en stavningskurs!. jag kunde knappt urskilja vad du skrev.

Om killen har finska som modersmål så kanske han inte har lika lätt med svenskan som vi infödda svenskar har. Nu vet jag inte om det är så men man kan kanske fundera i de banorna. Nu tycker jag att det bara är roligt att FS får besökare från våra grannländer och så vill jag avsluta med en önskan att Everflow skriver en liten dikt på perfekt finska

Kommentera

Ursprungligen postat av Wizkid
                    Om killen har finska som modersmål så kanske han inte har lika lätt med svenskan som vi infödda svenskar har. Nu vet jag inte om det är så men man kan kanske fundera i de banorna. Nu tycker jag att det bara är roligt att FS får besökare från våra grannländer och så vill jag avsluta med en önskan att Everflow skriver en liten dikt på perfekt finska
                    *ASG* ha ha ha..
                    LaSsE

Kommentera

Detta kanske?

Excalibur Jerkbaitspö 50-130 gr Shimano Corvallius 401

kanske detta kunde vara något? Det är ju inte jätte billigt så kanske är bättre kvalitet? =)

Kan man inte beställa en högervevad rulle istället för vänster? :S
                      Senast ändrad av G1zm0; 2006-02-11, 14:07.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 796 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13