Surecatch poppers - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Surecatch poppers

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Surecatch poppers

Tänkte haka på poppertrenden och hittade dessa häromdagen för halva priset, Surecatch poppers som är ca 10,5 cm långa (står inget om vikten eller om de flyter eller sjunker). Någon som testat denna modell, och vad tycker ni om dem? Är de en kopia av något annat märke (Surecatch brukar väl kopiera andra märken, som t.ex Zalt och andra)? Och den kanske viktigaste frågan, funkar de bra för gädda och/eller abborre?

Har någon dessutom tips på hur man använder poppers så är det inte helt fel, har aldrig använt poppers förut. Vevar man bara som ett vanligt bete eller är det någon speciell teknik?
    Bifogade filer
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Säg den poppern som inte liknar ngn annan popper
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Håller med, finns få beten där det är så ointressant vilket märke man använder... poppa på... Tjacka så billigt som möjligt men med bra krok. Tokveva, toveva och stanna någon sekund, varva med att veva "bara" snabbt...
      "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
      "Keep it simple"

//Jan O
      www.fisheco.se
      www.brofiske.net
      www.magazinefisheco.se

Kommentera

Vart??

Vart inhandlade du dessa Poppers??

Köpte en i somras på Selångermarknaden, likadan som den översta du har på bilden, och jag fick riktigt bra med gädda och faktiskt några hungriga abborrar också. Dum som man är köpte jag bara en "på prov" och sen har jag natutligtvis inte fått tag på några fler.

Har inte inhandlat något riktigt jerkspö ännu så jag har "poppa" hela sommaren med mitt vanliga gäddspö och det har gått utmärkt. Dessa wobbler är dock ganska tunga så det sliter på pekfingret att dänga iväg dem eftersom jag använder vanlig haspelrulle.

Testade i sommras flera olika modeller av poppers, bl a Rapalas olika modeller, och som "Jan O" skriver är det inte så förb...at väsentligt vilken modell som man kör med. Huvudsaken verkar vara att det är nått som har rätt färg för dagen och att det lever om ordentligt i ytan. Detta är iallafall min erfarenhet.

Finns säkert en massa här i forumet som har andra åsikter om detta.

//Tantor
        [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Ni skriver att alla popper är ungefär samma....vågar man testa fishits poppers? Dom är ju jävligt billiga iallafall.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tantor
            Huvudsaken verkar vara att det är nått som har rätt färg för dagen och att det lever om ordentligt i ytan. Detta är iallafall min erfarenhet.//Tantor
            Jag hade också tänkt testa lite ytfiske till sommaren och har bland annat köpt ett par små broman poppers och en spook - tror ni verkligen att färgen har så stor betydelse? Jag tänkte att det bara hade med plaskandet att göra men är det fler som har erfarenhet av att färgen spelar in?

Kommentera

Calle, lyssna på Pappa nu. Färgen spelar ingen roll däremot storleken, ju större spook, ju större fisk...
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Surecatch poppers

Ursprungligen postat av Jan O
                Calle, lyssna på Pappa nu. Färgen spelar ingen roll däremot storleken, ju större spook, ju större fisk...
                Det sägs att storleken inte spelar någon roll???
                Utan snabbheten.

Kommentera

Visst spelar storleken roll men... :-)

Naturligtvis spelar storleken roll! Fråga flickan så får du höra! :-)

Men färgen spelar också stor roll.

Eftersom fisken tar betet underifrån är det t ex på kvällar och under sommarnätterna bättre att poppern har en mörkare färg eftersom kontrastverkan gör att poppern syns mycket bättre än en ljusfärgad.

Många gånger har jag och Masthuggarn stått och fiskat med samma typ av wobbler men med olika färger och på kvällarna har mörka färger givit fler fiskar än ljusa. Mitt på dagen har ljusa och t ex "firetrigger" färgade poppers varit bättre än de mörka.

//Tantor
                  [FONT=Verdana]><(((*> Bara döda fiskar flyter med strömmen ><(((*>[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Tantor
                    Naturligtvis spelar storleken roll! Fråga flickan så får du höra! :-)

Men färgen spelar också stor roll.

Eftersom fisken tar betet underifrån är det t ex på kvällar och under sommarnätterna bättre att poppern har en mörkare färg eftersom kontrastverkan gör att poppern syns mycket bättre än en ljusfärgad.

Många gånger har jag och Masthuggarn stått och fiskat med samma typ av wobbler men med olika färger och på kvällarna har mörka färger givit fler fiskar än ljusa. Mitt på dagen har ljusa och t ex "firetrigger" färgade poppers varit bättre än de mörka.

//Tantor
                    Helt rätt... även min erfarenhet.
                    "Keep it simple"

//Jan O
                    www.fisheco.se
                    www.brofiske.net
                    www.magazinefisheco.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04