Microwave, något att ha eller dynga? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Microwave, något att ha eller dynga?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Microwave, något att ha eller dynga?

Jag köpte för ett tag sedan ett BFT microwave 6´6 -40g och tyckte i butik att spöt kändes som ett bra val. Då jag sedan tidigare haft ett BFT Walker medium -40g som jag var riktigt nöjd med så tänkte jag att det nya spöt skulle vara värt priset. Några kast med spöt och jag är riktigt besviken, kastar betydligt längre med waalker-spöt med samma rulle och förstår inte alls det där med precisionen.. Ni som använder er av spön med microwaveringar är ni nöjda?
    (Kör med 2500 rulle och 0,12 -lina om det har betydelse)

Microwave guides verkar ju ha funnits ett tag, jag hittade en del om dessa på diverse amerikanska forum från 2011 och framåt. Jag antar att det är samma spöringar som sitter på BFT´s spön. Konsensus verkar vara att kastlängderna är ganska likvärdiga mot "vanliga" guides. Däremot, vad jag förstår, så verkar de flesta använda dessa eftersom de eliminerar mycket av flätlinans tjut i spöringarna. Det där med precision som de stoltserar med tror jag inte heller ett dugg på .

Personligen har jag inte testat spöt, men det känns ju som att dessa framförallt borde lägga till lite vikt i spöt? jag tycker att handtaget ser ruskigt skönt ut för ett jiggspö så även jag intresserad av flera åsikter

Kommentera

Jag klämde lite på ett 7' Jigger men tyckte att toppen var alldeles för känslig/tunn, passar säkert bra om man fiskar mycket i kanaler och inte behöver kasta så värst långt eller bara sysslar med dropshot. Får erkänna att jag föll mycket för reklamen om kastlängd och precision men när jag känt på spöt så försvann alla "fördelar".

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      272 577 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13