mer problem med sg grim reaper.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

mer problem med sg grim reaper..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• mer problem med sg grim reaper..

Tja köpte ett Sg grim reaper spinnspö förra veckan, märkte nu ikväll att en av dom keramiska ringarna har en bit borta och är skit vass, någon som har tips på hur man kan fixa det?

Finns de garanti kvar? Isf e de bara o lämna in. Annars får du köpa ny ring o sätta dit lr be någon annan sätta dit den.
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Hej!

Har du köpt det nytt är det bara att reklamera... Om du inte tabbat dig själv, men då skulle jag ändå ta kontakt med Söders (förmodar jag) o be om hjälp med en ny ring...

Kommentera

Vet ej vad dom har för policy ang garanti, ja det var söders webshop jag köpte det från! Kanske får ringa dom imorgon bitti då!

Kommentera

Ursprungligen postat av suur Visa inlägg
          Vet ej vad dom har för policy ang garanti, ja det var söders webshop jag köpte det från! Kanske får ringa dom imorgon bitti då!
          Söders är bra att ha och göra med.
          Har du hunnit fiska med spöt då kanske linan är skadad :-(

Kommentera

Kastadr bort 2 drag första turen, läste sedan här att någon haft problem med det pga trasig ring, resten är historia...

Kommentera

Ursprungligen postat av suur Visa inlägg
              Kastadr bort 2 drag första turen, läste sedan här att någon haft problem med det pga trasig ring, resten är historia...
              Det bör du påpeka att du har förlorat beten och behöver troligen byta linan, med lite tur får du det kanske ersatt

Kommentera

Jag tror söders kirrar detta åt dig. Det är alltid vettiga att ha att göra med. Framförallt Martin D !

Kommentera

Garantin täcker inte spöringarna men dom skulle skicka en ny top ändå !

Kommentera

Ny spödel är huvudsaken men att spöringar inte skulle omfattats av garantin kan knappast vara rätt. Som vore det något annat än en del av spöt, d v s den köpta produkten?

Tänk att du köpt en ny bil med automat och den senare går sönder efter en månads körning "- nä lådan omfattas inte av garantin" Tjena!

Det här belyser att man alltid bör be butiken att leveranstesta (böja ordentligt) och kolla spö, holk, öglor och handtag innan och att man själv gör detsamma innan man tar det i "aktivt bruk". Sannolikt lättare att reklamera dagen efter man fått det än 1-2 veckor senare när de först använts...?

När jag köpte ett Powershad T 8'6" -180g så sade jag till butiken att spöt har haft en del reklamationer (spöbrott i toppdelen) så jag vill att de kollar upp spöt ordentligt.

Hoppas så skedde, spöt håller än iaf... fast 180g kommer jag aldrig kasta, börjar tyvärr fega redan vid 120-130g... borde ju tvärtom ladda på som vanligt med de vikter jag maxar på - innan garantin upphör!

Sjutton också att dessa reklamationer "satt sig" i mitt huvud!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 887 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04