vilket jerkspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilket jerkspö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vilket jerkspö?

Hej,
    Jag har spinnfiskat i något år nu, och är sugen på att börja med jerkfiske. Plånboken är inte så tjock just nu, och jag undrar därför vad för billigt och bra jerkset för nybörjare man kan köpa som håller "standarden". Ber om ursäkt om en liknande tråd redan finns, men är lika ny med denna sida som med fisket. Tack på förhand!

En begagnad Amba JB hittar du för 700-800 spänn, oftast med lina som duger. Till den ett BFT stiff som man kan hitta för allt ifrån gratis till ett par tre hundra spänn. Där har du ett oslagbart startkit för jerkfisket.

Kommentera

Det finns ju mängder av beg jerkgrejjor här på fs och på blocket. Häller med Mabo, satsa på ett beg kit med en Ambassadeur jb tillsammans med enl min mening praktiskt taget vilken jerkpinne som helst så är du på banan.
      Optimalt är naturligtvis om du kan prova någon polares grejjor först så att du får lite känsla för hur långt och hur styvt spö just du gillar. Längden beror ju mkt på teknik, din längd och inte minst vilken båt du fiskar från.

Kommentera

Ursprungligen postat av themii14 Visa inlägg
        Hej,
        Jag har spinnfiskat i något år nu, och är sugen på att börja med jerkfiske. Plånboken är inte så tjock just nu, och jag undrar därför vad för billigt och bra jerkset för nybörjare man kan köpa som håller "standarden". Ber om ursäkt om en liknande tråd redan finns, men är lika ny med denna sida som med fisket. Tack på förhand!
        Hej Theo;

Besök Mikael Boettge hos Sportfiskeboden i Täby. Här får du hjälp att välja ut garanterat bra rulle och spö till ditt framtida jerkfiske. Du kan hälsa från Leif Engström i Bålsta.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Har ett oanvänt Abu Garcia Veritas Jerk 6,6 fot upp till 150 gram i Solna för 700kr. Skriv PM om du är intresserad =)

Kommentera

Tack så mycket! blir ut och leta på internet nu då.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            273 473 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13