Grön på jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grön på jerkfiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Grön på jerkfiske

    Goddag!

    Tänkte köpa mig ett nytt jerkset för första gången. Så eftersom jag är helt grön på detta område så vill jag inte göra bort mig när jag köper ny dyr utrustning.

    Har tittat på detta set: http://www.sporting.se/fiskeprylar-f...rkcombo/13904/
    Bra eller anus? Om ni har något annat set i samma prisklass som ni känner är mer prisvärt så får ni gärna dela med er!

  • #2
    Rullen är en riktigt stabil med mässingsstativ och kastar tyngre beten som en gud, så den är perfekt. Spöt har jag inte testat men har kastat lite med 9 fotarspöt och det är ju superpopulärt och uppskattat av många - så jerkspöt i samma serie får man ju hoppas håller samma kvalité!

    Ang priset tror jag du kan spara in några hundringar om du beställer spö/rulle/lina separat. Jag gjorde en snabb koll på sportfiskeprylar.se och tyckte mig kunna hamna i krokarna runt 2,7k.

    Sammanfattningsvis är kommer den combon fungera utmärkt för jerkbaitfiske, lycka till!

    Kommentera


    • #3
      Jb är väl den som 80% tipsar om när det gäller jerk fiske och jag har två själv. Bra rullar.
      Spöt har jag också, det tycker jag inte är direkt överlägset på nåt vis, skulle kanske satsa på något annat.

      Kommentera


      • #4
        Host Host.

        Reklam för annonser:
        http://www.fiskesnack.com/forum/show...ll-VRAKPRISER-!!

        Ett annat tips är ju beg. Tycker varannan annons man ser med en ambassadeur är någon som köpt en jerkutrustning, testat och insett att det inte är deras sak.
        Tycker (utan att gjort en vetenskaplig undersökning) att det är en av de vanligaste begagnatannonserna man ser.

        Min personliga åsikt/tro gällande detta är att man tror att om man köper jerkutrustning så kommer följande hända:
        * Man får massa stor gädda!

        Men i själva verket får man bara träningsvärk.

        JB-rullarna är mycket trevliga ska tilläggas! Så tveka inte att köpa en beg om du hittar en bra.
        Ingen fisk är chans för fisk.
        https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

        Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
        https://www.youtube.com/user/jurgenjons

        Kommentera


        • #5
          Rullen är bra & håller .

          Spöt tycker jag är inte det bästa , men det är en smaksak hur man vill att ett spö ska vara rekomenderar att du klämmer på grejerna innan köp

          BFT Roots 6,7 eller 6,9 beroende på betesvikt , 6,7 funkar upp till 100 gr & 6,9 upp mot 130 gr , tycker Roots spöna är riktigt trevliga , styva & lätta med bra känsla utan att vara påkiga .

          Priset var väl inte det bästa , kan löna sig rejält att ringa runt lite & få till ett paket pris .

          Kommentera


          • #6
            Tack för svar! Ska kanske kolla upp lite mer om jag kan hitta en vettig begagnad rulle då. Blir nog ett BFT roots spö också, verkar inte vara många som har något negativt att säga om dessa spön.

            Kommentera


            • #7
              Jag har ett set som kan passa dig

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Heesten Visa inlägg
                Goddag!

                Tänkte köpa mig ett nytt jerkset för första gången. Så eftersom jag är helt grön på detta område så vill jag inte göra bort mig när jag köper ny dyr utrustning.

                Har tittat på detta set: http://www.sporting.se/fiskeprylar-f...rkcombo/13904/
                Bra eller anus? Om ni har något annat set i samma prisklass som ni känner är mer prisvärt så får ni gärna dela med er!
                Hej Philip;

                Eftersom du bor i Örebro är mitt råd att du besöker Sporting i Örebro och snackar med min gamle kund och personlige vän Stephan Nielsen. Väl hos Sporting får du möjlighet att känna på olika spön och rullar och känna efter vilken utrustning som passar dig själv bäst innan du beslutar dig...

                Själv har jag tränat i jerkbaitfiske sedan hösten 1982 då jag utmanades av legendaren och muskiefiskeproffset Babe Winkelman att inför amerikansk TV tävla i Gädd- och Muskiefiske mot honom i Leech Lake, Minnesota, USA...

                Go for the Big Ones!

                http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Old Firehand

                http://www.trumman.com/st/suick_thrillers.htm

                Kommentera


                • #9
                  Ett råd bara om du lyssnar på Eldhanden. Dansken är bra, men har förmågan att får dig att köpa även det du inte visste att du inte ville ha... Skulle köpa niotums relaxjiggar och kom ut med allt annat än just det sedan Stephan visat mig vad det var jag EGENTLIGEN var ute efter...
                  Skämt åsido, så är det ett gott råd. En fråga bara: Vad har du för ambitioner med ditt jerkfiske? Tänker du satsa övervägande på detta eller kommer du som jag och många med mig att ha jerkutrustningen som ett komplement. I det senare fallet kan du få en bra utrustning för under två lax. Under alla förhållanden anser jag det rätt att satsa på en JB, nya eller förra modellen är nog egalt, får du tag på en gammal kan du göra ett klipp. En storsäljare som får konnässörerna att rynka på näsan är Buster Stiff, ett jättebra första jerkspö och själv har jag kommit fram till att det duger även i fortsättningen för mitt jerkfiske. Som ett komplement till fem andra utrustningar... Tror du att jerkfisket blir det allt överskuggande, så är rullen fortfarande rätt, men du kan naturligtvis satsa på ett dyrare spö - fråga Dansken...
                  Skit fiske!
                  Gösta

                  Edit: Du har både en JB och ett Stiff i annonsen joens länkar till. Om de finns kvar...

                  Kommentera


                  • #10
                    Blev att jag tog en tur till sporting utan att jag hade tänkt att köpa någonting. 20 min senare gick jag dock ut med ett nytt set och ett sparkonto i chock. Så Gösta du hade iaf helt rätt i att han kan prata =D

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 299 svar
                    262 620 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg barnmorskan  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 402 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 583 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 301 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X