Grön på jerkfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grön på jerkfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För några år sedan läste jag en rapport från storfiskregistret. Försök att hitta den (Sportfiskarna borde ha den)! Statistiken i den talar sitt tydliga språk...
    Skit fiske!
    Gösta

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      För några år sedan läste jag en rapport från storfiskregistret. Försök att hitta den (Sportfiskarna borde ha den)! Statistiken i den talar sitt tydliga språk...
      Skit fiske!
      Gösta
      Fiskejournalen presenterade det häromdagen.. Igen..
      Sen har det såklart att göra med förekomst av betena ifråga men ändå, nånting säger det ju..

Kommentera

Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
        En annan sak med de där stora jiggarna med hundra trekrok i är ju att de sitter ju fan över hela ansiktet på gäddorna.
        Det är ju väldigt viktigt att släppa tillbaka dem, för gud nåde om man hade ihjäl en stor gädda men att spetsa dem med en massa krokar i hela ansiktet istället för en eller två i munnen spelar ju uppenbarligen mindre roll.

Kanske jag som är bitter för jag inte har upptäckt den fantastiska världen med stingers
        Jag har aldrig sett någon rigga med fler än 2 trekrokar i ett gummibete. Jerkbeten har väl allt som oftast samma lika antal?
        Själv har jag stingers för både en och två trekrokar till dom flesta gummin. Enkelt o ta bort tvåkrokstacklet om en märker att dom krokar illa eller djupt (eller i ansiktet..).

Kommentera

Skit fiske!
          Gösta
          Här! Nu när j%vl#rs f§rb@nnad# skitinternetet ville fungera hittade jag den. http://fiskejournalen.se/tidernas-3-basta-gaddbeten/

Kommentera

En får tacke!

Kommentera

Hur många landade gäddor mellan 7.5 - 10 kg registreras på något sett? Förmodligen vääldigt få. Säkert fler när det gäller 10 kg och uppåt, fast fortfarande säkert bara en bråkdel av de som landas. Skulle tro att förutom hi-lo som är ett gjutet kort i toppen, ligger nog tex reflex och atom ( som oxså fiskats med j-kligt länge ) riktigt bra till när det gäller gädda 7.5 kg och uppåt

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                Hur många landade gäddor mellan 7.5 - 10 kg registreras på något sett? Förmodligen vääldigt få. Säkert fler när det gäller 10 kg och uppåt, fast fortfarande säkert bara en bråkdel av de som landas. Skulle tro att förutom hi-lo som är ett gjutet kort i toppen, ligger nog tex reflex och atom ( som oxså fiskats med j-kligt länge ) riktigt bra till när det gäller gädda 7.5 kg och uppåt
                Och Buster är det ingen som fiskar med? Bara de som får krokodilerna? Upp stiga orden, tanken blott stilla står...

Kommentera

tanken blott stilla står...
                  För att kunna mäta effektiviteten bör man väl räkna antalet användare och fisketimmar och jämföra det med antalet landade fiskar annars blir nog statistiken lite vilseledande.
                  Senast ändrad av jorgen.mansson; 2015-10-30, 22:35.

Kommentera

Och Buster är det ingen som fiskar med? Bara de som får krokodilerna? Upp stiga orden, tanken blott stilla står...
                    Jo, betet fick nog en j-kla massa timmar när det begav sig och toppar uppenbarligen listan på reg, gäddor 7.5 och uppåt i Recordfiskregistret och Storfiskregistret. Tror själv bara att en lista på alla landade gäddor 7.5 och uppåt skulle se helt annorlunda ut

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                      Jo, betet fick nog en j-kla massa timmar när det begav sig och toppar uppenbarligen listan på reg, gäddor 7.5 och uppåt i Recordfiskregistret och Storfiskregistret. Tror själv bara att en lista på alla landade gäddor 7.5 och uppåt skulle se helt annorlunda ut
                      ABU Reflex tänker du på?

Men detta går ju klart bara att spekulera i, dock hade det varit sjukt kul att veta
                      Ingen fisk är chans för fisk.
                      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 195 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist