Tips på gäddpaket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på gäddpaket?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på gäddpaket?

    Någon som kan tipsa om ett prisvärt set för gäddan eller någon som kanske har något till salu?
    är ute efter minst ett 8fots spö samt en lågprofilare. har inte tänkt lägga en förmögenhet på prylarna då det inte kommer användas så väldigt mycket då jag flugfiskar helst. Setet är mest tänkt att ha i värsta fall om det inte finns möjlighet att använda flugspöt.

    prisklass runt 1500 riksdaler.

  • #2
    Mitt första köp som invigde mig till gäddfisket var ett som webbshoppar kallar "jerk-set för tungt gäddfiske" innehållandes en Abu Black max rulle och ett vendettaspö upp till 100gr. Kostade 1000kr och lät ju jämarns bra, okunnig som man var.

    I efterhand kan jag säga att det blir ofta dyrt att vara snål så köp riktiga grejer. Kolla om du hittar något begagnat här eller på blocket osv.

    Kommentera


    • #3
      Skriv åt vilket håll veven ska sitta, hur tunga beten du kommer fiska, och det blir lättare att svara
      Annars kan väl en daiwa lexa eller revo toro nacl vara lämpliga rullar, och leta begagnade saker här eller på blocket, det kommer du tjäna på

      Kommentera


      • #4
        Ja just de, de glömde ja tillägga :P vänstervevad och kommer nog mest köra jerkbaits, eventuellt något gummi då och då. Har kikat på bft roots spön och naci eller citrix rullarna. kan man hitta dom begagnat så hade det varit najs =)

        Kommentera


        • #5
          Lägg upp en köpes vi gäddfiskare verkar ha tendenser att hamstra spön, rullar och beten. Men gå upp till runt 2000 iallafall om du vill ha "bättre" grejjer.

          /Apan

          Kommentera


          • #6
            Förmodar att du menar en Revo Toro Nacl (natriumklorid=koksalt) och inte en haspelrulle från Shimano Blir nog att leta begagnat då om du vill ha ett hyfsat spö...

            Edit: Men varför inte en rund?
            Senast ändrad av Gösta; 2016-01-14, 17:05.

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
            107 svar
            23 932 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Utter
            av Utter
             
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 295 svar
            261 886 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
            852 svar
            138 373 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg El_Kebabo  
            Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
            1 030 svar
            192 670 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
            7 svar
            2 075 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg billion
            av billion
             
            Arbetar...
            X