Skulle behöva lite råd och tips. Har tänkt införskaffa en till uppsättning för abborrefisket då jag skulle vilja testa lite andra tekniker, texas, carolina etc. Uppsättningen jag har idag består av ett Daiwa 7'2 och en Okuma C25-FD vilket har fungerat bra för mig.
Prisklass: Upp till 1500 SEK för rulle, upp till 1100 SEK för spö.
Jag kan väl inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha haspel eller spinn. Fördelar/nackdelar med respektive?
För spinn har jag tittat på en Revo S. Försökt hitta någon som testat den men kammat noll hittils. Denna rulle har jag hittat för 140 EUR inkl frakt. Alternativ i samma prisklass?
Shimano Stradic Ci4+ 1000 FA är en rulle som jag tittar på för haspel, ungefär 140 EUR här med.
Spö funderar jag på ett SG XLNT 7'6 9-32G. Andra bättre alternativ här med?
Fiskar från båt i sötvatten.
Prisklass: Upp till 1500 SEK för rulle, upp till 1100 SEK för spö.
Jag kan väl inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha haspel eller spinn. Fördelar/nackdelar med respektive?
För spinn har jag tittat på en Revo S. Försökt hitta någon som testat den men kammat noll hittils. Denna rulle har jag hittat för 140 EUR inkl frakt. Alternativ i samma prisklass?
Shimano Stradic Ci4+ 1000 FA är en rulle som jag tittar på för haspel, ungefär 140 EUR här med.
Spö funderar jag på ett SG XLNT 7'6 9-32G. Andra bättre alternativ här med?
Fiskar från båt i sötvatten.

Kommentera