Cisco kid - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Cisco kid

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
    Någon som vet djupgående på cisco kid 600 vid vanligt spinnfiske? Hade ev tänkt införskaffa ett par stycken

Lundgrens fiske har ju cisco kid 600 shallow som tydligen ska gå på runt 0.5m djup.
    Cisco kid

Första Cisco Kid-fångade Gäddan över 10 kilos vikt lyckades jag lura till hugg utanför Mörkö i Trosa skärgård våren 1959, dvs för 57 år sedan. Den wobblern hette Musky Cisco Kid 600 "Black Silver" och den köpte jag av Art Wallsten, designer och tillverkare av Cisco Kid Lures, Boca Raton, Florida i USA. Art Wallsten var en av världens första betestillverkare som invaldes i "Hall of Fame".

Lite mer om dagens Cisco Kid wobblers djupgående, färger, längder, modeller och vikter kan du läsa här .http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm ...

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
      Någon som vet djupgående på cisco kid 600 vid vanligt spinnfiske? Hade ev tänkt införskaffa ett par stycken

Lundgrens fiske har ju cisco kid 600 shallow som tydligen ska gå på runt 0.5m djup.
      Jimmy;

Det finns en Cisco Kid-modell som förr hette 600-S. På den modellen var hakskeden ungefär lika stor som en tumnagel och då gick wobblern rakt som en pinne i vattnet på 0,5 - 1,0 meters djup. På alla egna 600-S jag köpte har jag skruvat loss hakskeden och skruvat fast en sked i vanlig standardstorlek.

På en del Cisco Kid 600 och Cisco Kid 1800 har jag bockat ner skeden cirka 30 grader för att få en yvigare gång för tidigt vårfiske efter Gädda....

http://www.trumman.com/ck/cisco_kid.htm
      Old Firehand

Kommentera

Tack för info Leif . Du besitter ett otroligt kunnande. Varit överlycklig om ja kunnat en bråkdel.

Tolkar det som att cisco kid 600 går på ca 3m djup vid vanligt spinnfiske. Samt att man ska svärta skeden för bästa resultat.
        Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        274 190 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13