Tips på Shimano lågprofil motsvarande Revo Beast ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på Shimano lågprofil motsvarande Revo Beast ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Anteman, man ska inte bry sig om en meter hit eller dit . Om du hade köpt den lina som Shimano hade använt i sina tester, då hade det säkert fungerat. Eller hur? Glöm det!

Vi konsumenter är alltid lurade, det är så det är, tyvärr. Spöna klarar mer eller ibland mindre än vad det står på klingan. Linan är oftast tjockare än specifikationen och angiven brottstyrka stämmer inte heller, våra elektronikprylar förbrukar säkert mer el/batteri än vad det står angivet i manualen, våra bilar förbrukar mer bränsle än vad tillverkare påstår, våra hus förbrukar mer energi än vad det står i energideklarationen. Listan kan göras väldigt lång.

Allvarligt talat, Är det en meter hit eller dit ett problem för dig?

Det som vi väntade på i ditt inlägg är vad har du för förslag till TS, men det framgick inte eller ska vi anta att du kan inte svara på TS fråga för att det är allmänt otydligt, svårförståeligt, obegripligt, slarvigt hur mkt lina en rulle egentligen rymmer ....

//T
    Senast ändrad av tonyex; 2016-02-19, 17:56.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      /...Allvarligt talat, Är det en meter hit eller dit ett problem för dig?

Det som vi väntade på i ditt inlägg är vad har du för förslag till TS, men det framgick inte eller ska vi anta att du kan inte svara på TS fråga för att det är allmänt otydligt, svårförståeligt, obegripligt, slarvigt hur mkt lina en rulle egentligen rymmer ....

//T
      Nej, som jag sade avslutningsvis så klarar jag mig med 90m PE 4... fast nog tycker jag att både rulltillverkare och lintillverkare (främst de senare) ska sluta ljuga... (det är inte komplicerat att göra rätt här )

Jag gav också ett "brett svar": alla de rullar jag listade och nämnde rymmer ungefär lika mycket "på pappret iaf...", Shimano 200 möjligen en aning mindre (precis som min) men det funkar... för mig... (som Stig Strand sa...)

Om TS vill vara på den fylliga sidan (linkapacitet/omfång) och absolut vill ha en Shimano så väljer han en Curado 300D, E... eller så småningom kanske en Curado 300 I...
      Senast ändrad av anteman; 2016-02-19, 18:17.

Kommentera

Anton, det är inte möjligt utan att veta vilken lina det handlar om.
        Det har skrivits gb om olika linors tjocklek och avvikelser från IRL.
        Just PP marknadsförs i samma lbs med olika dia i Amerika och Europa.
        Jag instämmer bara i vad du själv just skrev.

En WFT Plasma lina som många i Centraleuropa gillar som vardagslina är som angiven 0,08mm lika tjockt som en 0,15 PP som i sin tur är minst 0,20 mm.

Många tycker att lbs eller PE systemet är bättre, men det tror inte jag.
        Vet man vilken lina och dia man vill ha, då kan man kanske få en bättre bild. Utan normer är det en lönlöst diskussion
        Senast ändrad av Utter; 2016-02-19, 18:20.

Kommentera

Om TS vill vara på den fylliga sidan (linkapacitet) och absolut vill ha en Shimano så väljer han en Curado 300D, E...
          Varför inte en Tranx, högervevad LP med rejält linmagasin

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
            Anton, det är inte möjligt utan att veta vilken lina det handlar om.
            "Marito", Tror du att jag inte vet om det? Haha Jag har gjort "fel" [ litat på specen ] många många gånger som importör av div. fiskepylar på mina typ 10+ år i "branschen".

Antemannen hade full koll på vad jag ville säga

... och visst jag håller med er: Hur svårt kan det bara att säga som det är?

//T

PS: Inget nytt om 300 I än ....
            Senast ändrad av tonyex; 2016-02-19, 18:34.

Kommentera

Lite trögt i skallen efter en hel dag med ungarna i gruvan.
              För de som inte ha så mycket koll varför det blir så olika uppgifter i dragkraft för samma lina: i Europa anges den lineara dragkraften av den torra linan, i USA den ( här lämnar mig min svenska) Nassknotentragkraft, dvs. den dragkraften som linan i våt tillstånd med någon standartiserad knut uppvisar. Därför är diametern i USA i regel större vid samma angiven dragkraft. Det blir också mera realistiskt med det amer. systemet.
              Senast ändrad av Utter; 2016-02-19, 18:41.

Kommentera

Ett tips till ts är att kolla hos fiskeutrustning-online.se
                Jag har själv handlat mina två Curado 201i hg där för 1200 respektive 1300:- , dom är oftast slut i lager men då och då kommer det hem ett gäng.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Varför inte en Tranx, högervevad LP med rejält linmagasin
                  Hade den funnits som vänstervevad så hade jag redan ägt ett par stycken.

Kommentera

Ursprungligen postat av Emil Visa inlägg
                    Ett tips till ts är att kolla hos fiskeutrustning-online.se
                    Jag har själv handlat mina två Curado 201i hg där för 1200 respektive 1300:- , dom är oftast slut i lager men då och då kommer det hem ett gäng.
                    1999:- verkar vara dagspriset..

Kommentera

Ursprungligen postat av lintrassel Visa inlägg
                      1999:- verkar vara dagspriset..
                      Japp, dom har tyvärr justerat priset uppåt. Det har en längre tid legat på 1499:- minus eventuell rabatt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 899 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13