Spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnspö

Hjälp mig! ska köpa nytt spinnspö som får kosta max 2000. jag vill kunna stå och dänga liksom en pigshad junior, mcrubber jr etc. Men även big mcrubber och liknande beten upp till 150 gram och ha bra känsla för både lätta och tunga beten. Har kollat lite på 8,6 fot svartzonker 40-140g och bft
    roots 9 fot -150g. någon som erfarenhet av dessa?

Snart kommer folk att säga att du ska använda sökfunktionen, där finns massa att läsa om spön. Annars är Roots bättre än svarzonker spöt, brorsan har ett och det är asgött, jag har ett svartzonker som jag mest trollar med för jag stör mig på att jag hela tiden måste kolla så delarna sitter ihop för dom går lätt isär, sen är korken kass på svartzonker. Mvh

Kommentera

Daiwa lexa e ju ett bra spö o säljs lr har sålts för strax under 1000:-.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Köp mitt Okuma EVX som ligger annons på i köp & sälj. Enligt min mening är det ett grymt bra universalspö som täcker in ditt viktregister utan problem och har bättre komponenter och finish än tex Svartzonker spöt.
        Snejk - Rod Protection, schysta spöstrumpor till bra priser! www.snejk.se

Kommentera

Har själv ett roots 7,9 170g spö och ja tycker det är riktigt bra, lätt och stadigt, kan nog rekommendera ett sånt

Kommentera

JunkOne har rätt, använd sökfunktionen. Det finns nog inte en enda specifik fråga på FS senare år som är lika frekvent som den om vilket gäddspö 7'5"-9", 50-150g -ish man ska köpa...

Jag har svarat, tipsat i flera och har inte något nytt att tillägga. Svartzonker har det skrivits spaltmeter om och Roots 9' vet jag nästan mer om än jag vet om min fru - å henne har jag t o m umgåtts med

Kommentera

Tjenare Tim!

Jag var nyligen ute på precis samma jakt som dig. Ville ha ett spö som kändes bekvämt att hantera beten mellan 50-150g.
              Svartzonker 8,6 var det jag använde tidigare (men det var dags att pensioneras nu) är ett riktigt riktigt grymt spö enligt min mening, men jag aldrig riktigt bekväm med att kasta beten tyngre än 130g.
              Okuma Evx heavy/savage gear big pike har jag fiskat med (polaren har ett sådant) och det är oxå ett grymt spö men lite påkigare att drilla små gäddor med.
              Roots har jag ingen erfaranhet av.

Men till slut föll mitt val på ett Söders Grim Reaper V2 -170g, har bara hunnit fiska en dag med det men det är ett helt underbart spö som passade klockrent att kasta allt inom viktspannet 50-150g.
              Så jag rekommenderar verkligen det spöet som ett alternativ som till dom andra.

Kommentera

Besök en butik & kläm på spöna för alla tycker olika .

Mitt första val om du kan tänka dig beggat , St:Croix Top n tail eller Lipstick

Andra val BFT Roots 7,9

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
                  Besök en butik & kläm på spöna [...]
                  Man ska aldrig, aldrig, aldrig klämma på spön, då kan de gå sönder!
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ni som har ett bft roots 9 fot -150g är ni nöjda med det och klarar det att kasta 150g beten utan problem? undrar också hur lätta beten man kan kasta innan känslan försvinner?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 294 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13