Tips på bra Jerkbait/Spinnspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra Jerkbait/Spinnspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra Jerkbait/Spinnspö

Hej!

Jag har funderat på att köpa ett Jerkbait/Spinnspö. Jag vill ha ett spö som ska kunna kasta iväg drag på 140g+ men fortfarande kunna kasta iväg 60+g drag (eller vad tycker ni?). Jag har aldrig Jerkat förut men vill gärna ha en ordentlig utrustning. Inte något billigt skit, men jag vill inte lägga ner 5000 kr på det. Vad är bäst, lågprofil eller högprofil? Vilken rulle respektive spö är bra? Vilken lina rekommenderar ni? Har kollat in och fått tips på dessa två set - http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...o-nacl-51.html ------ http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...jerkcombo.html. Ge gärna egna förslag.

Väldigt Tacksam för alla svar!

Hälsningar Ludvig
    Senast ändrad av Querph; 2016-03-19, 22:29.

Har revo toro rullen och är väldigt nöjd så den rekommenderar jag, men många ogillar den (som det är med det mesta). Spö är mer en smaksak så bäst är nog om du känner på ett i affär! Finns många trådar här angående både jerk och spinnspön som du kan läsa om annars.

Personligen tycker jag att du ska kika på lite längre och mindre styva spinnspön runt 8 fot då de är mer allround och är enligt mig roligare helt enkelt

Kommentera

Ett LF/RST The Ripper från lundgrens och en Amba 5601 JB alternativt en Calcutta 301D hade jag köpt.

Kommentera

Satsa på en bra rulle så kan du ha den i många år, jerkbait sliter på rullarna, en jb kan du i princip ha livet ut med lite underhåll. Shimanos nya format på calcuttarullarna tycker jag gör det onödigt att överväga lågrofil eftersom dessa är "nedsänkta" på samma sätt och väldigt kompakta och sköna att greppa.

När det gäller spö är kompisens roots spö skönt, själv håller jag mig till mitt downsizer som kanske är lite onödigt dyrt som första spö.
        Anders @ gäddfiske.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        271 945 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist