Team Daiwa TD Bait 7,7 Heavy - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Daiwa TD Bait 7,7 Heavy

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
    Jag skulle säga, köp inget från Daiwa förrän de fått ordning på sin logistik och service i norden. Väntar på reservdel i tre månader. Ingen vet när jag får den.

Men det är så klart upp till var och en.
    Ja, sånt strul är ju segt. Men då borde ju återförsäljaren stå för det fram tills att dom styrt upp logistiken om det är så att det är en garantigrej.

Kommentera

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
      Ja, sånt strul är ju segt. Men då borde ju återförsäljaren stå för det fram tills att dom styrt upp logistiken om det är så att det är en garantigrej.
      Kan tycka att återförsäljare inte ska behöva ligga ute med pengar i form av rullar för att leverantören inte har ordning på retur och/eller garantiärenden. Som jag förstår det ska tillverkaren avgöra om ett fel är ett garantiärende eller ej, stämmer det riskerar ju fiskebutiker lämna ut rullar på felaktiga grunder om de inte får svar från Daiwa.

Angående spöt tråden handlar om tycker jag det är värdelöst om det verkligen är så att ett 2oz klarar 100 gram.
      Jag har letat efter ett -2oz lite under 8 fot ett tag och har funderat på just det nämnda spöt.
      Tur jag hittade den här tråden då jag vill att ett spö klassat 14-56 faktiskt ska fungera från 14-56 inte från 25/30 upp till 100 som det verkar om uppgifterna i tråden stämmer...
      Är det då inte bättre att Daiwa faktiskt sätter en helt annan klassning på spöt och tar fram ett litet klenare med siffror som stämmer?

Kommentera

Synd med klassningen, synd med garantigrejer osv. Allt sånt här får ju folk o backa vid köp. Har kollat på rullar mellan 1500-3000kr men backat när tom butiksägaren börjar prata om klabb vid garantifel osv. Kännt på spöna med i butik, lätta o känns rappa som fan. Men står de x-x gram ska de ju va så och inte varken mer eller mindre.
        Som sagt tråkigt då ja e sjukt nöjd med de grejer jag har från daiwa.

Kommentera

Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
          /...Angående spöt tråden handlar om tycker jag det är värdelöst om det verkligen är så att ett 2oz klarar 100 gram.
          Jag har letat efter ett -2oz lite under 8 fot ett tag och har funderat på just det nämnda spöt.
          Tur jag hittade den här tråden då jag vill att ett spö klassat 14-56 faktiskt ska fungera från 14-56 inte från 25/30 upp till 100 som det verkar om uppgifterna i tråden stämmer...
          Är det då inte bättre att Daiwa faktiskt sätter en helt annan klassning på spöt och tar fram ett litet klenare med siffror som stämmer?
          Ja, galna klassningar ställer till förtret hur de än slår... värst är det nog när ett spö går av när det försökte hantera en "godkänd" kastvikt...

Jag vet att vi kastar olika men mitt Team Daiwa 2 oz. klara som sagt 70g utan problem och 80g om man laddar lite lugnare - och jag är inte en "risktagare" vad gäller kastvikter...

Kommentera

Jag vet att vi kastar olika men mitt Team Daiwa 2 oz. klara som sagt 70g utan problem och 80g om man laddar lite lugnare
            Om spöet presterar bäst vid dom angivna vikterna men håller för mer ser jag ingen nackdel med det snarare tvärt om, skulle va betydligt värre om spöet skulle gå sönder strax över angiven vikt.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
              Om spöet presterar bäst vid dom angivna vikterna men håller för mer ser jag ingen nackdel med det snarare tvärt om, skulle va betydligt värre om spöet skulle gå sönder strax över angiven vikt.
              I sak har du rätt men mitt spö klassat 14-56g vaknar senare än 14g behöver nog 30g för att börja jobba lite å såna spön är jobbiga att köpa på postorder...

Kommentera

Införskaffade mig detta spö igår mycket tack vare denna tråd. Känns djävulskt skönt. Kan återkomma med en mer utförlig "recension" efter kommande helgs fiske

Kommentera

Framförallt ett spö som är väldigt roligt att fiska med. Använder det till shallowriggat gummi och skeddrag mest. Det är väldigt lätt och smidigt, och perfekt när man vill fiska av fickor i vassen och finlira lite.

Kommentera

Ursprungligen postat av pengtingfish Visa inlägg
                    Införskaffade mig detta spö igår mycket tack vare denna tråd. Känns djävulskt skönt. Kan återkomma med en mer utförlig "recension" efter kommande helgs fiske
                    Jag köpte spöt nu i veckan och ska också testa det i helgen, mitt första intryck var att det är väldigt lätt och känns riktigt riktigt bra vid torrvift, jag valde mellan Prorex det billiga och mellanklass och jag gillade inte dom så jag är nöjd med valet än så länge

Kommentera

Snyggt! Samma här, kalla mig ytlig men gillade verkligen inte hur prorex såg ut. Var faktiskt förbi en brygga idag och provkastade lite (kunde inte hålla mig). Spöt hanterade mitt lättaste drag, weightless-riggad pig shad jr 15cm (20gr) heelt fantastiskt bra. Tyngsta draget jag kastade var en buster jerk på 75gr, inga som helst problem att få iväg det men inte lika skönt som med dom lite lättare betena. Men jag är sjukt nöjd hitintills. Ska bli spännande när man väl får drilla fisk på det

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04