Nya Zonkerspön - någon som testat? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Zonkerspön - någon som testat?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det låter ju lovande att de är ok åtminstone - det är ju klart att man inte kan förvänta sig underverk för under tusenlappen. Som ovan skribent undrar jag hur de är i jämförelse med Veracityn, och om man kan tänkas kasta drag runt 30-35g med 6-22 spinnspöt. Söders hävdar att man kan kasta tyngre än utfäst, utan att nämna hur mycket tyngre.

Roligt att någon redan varit och känt på dem!

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
      att få till en bra jiggtopp på såpass billiga klingor.
      Nu vet jag inte hur Zonkerspöna är uppbyggda men en bra jiggtopp är i många fall gjord i solid kolfiber och limmad in i klingan. Inget märkvärdigt material och knappast dyrt. Den lösningen finns både på billiga och dyra jiggspön.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
        Nu vet jag inte hur Zonkerspöna är uppbyggda men en bra jiggtopp är i många fall gjord i solid kolfiber och limmad in i klingan. Inget märkvärdigt material och knappast dyrt. Den lösningen finns både på billiga och dyra jiggspön.
        Ett spö med en BRA klinga och topp för att jigga bör kunna göra det utan "quiver"-top i min mening. Och det är väl dom spön som faktiskt utmärker sig

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentera

Ursprungligen postat av riggs Visa inlägg
          Det låter ju lovande att de är ok åtminstone - det är ju klart att man inte kan förvänta sig underverk för under tusenlappen. Som ovan skribent undrar jag hur de är i jämförelse med Veracityn, och om man kan tänkas kasta drag runt 30-35g med 6-22 spinnspöt. Söders hävdar att man kan kasta tyngre än utfäst, utan att nämna hur mycket tyngre.

Roligt att någon redan varit och känt på dem!
          Nu skiljer sig ju modellerna på veracity ganska kraftigt. Men dom enligt mig bra veracitymodellerna som faktiskt har en snabb aktion, tycker jag är värda dubbla priset från svartzonker.

Perception håller jag inte särskilt högt. Tycker att dom lämnar en önskande efter betydligt mer. Speciellt när det handlar om någon ny flagfskepp/signatur serie

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentera

Jag tänkte mer specifikt på Veracity spinn 10-35 i jämförelse med Zonker spinn 6-22, vilka är de spön jag står och väger mellan just nu.

Äh, jag tog tag i saken och beställde ett, trots att den inre magkänslan säger 'Vänta och se...'. I värsta fall får man väl sälja den vidare.
            Senast ändrad av riggs; 2016-09-29, 14:29.

Kommentera

det är två helt olika spön.

Veracityn är väl mer en fast aktion medan svartzonkern är en med-fast, men svartzonker spöt pallar mer än 22g, ja.

Men skulle säga att sweetspot att jigga med är runt 20g på svartzonkerspöt.

Kommentera

Var inne och klämde bra länge på spön idag och måste säga att SZ-spöt var väldigt trevligt för pengarna. Men eftersom jag känner mig själv för väl gick jag därifrån med något betydligt vassare... Ganska djup aktion som sagt och rätt bra rygg, men tyvärr rätt mycket tyngre än t.ex. Veracity, Villain, Gunki eller St Croix osv., men dessa är ju minst dubbla priset!

Kommentera

Man blir ju litet orolig med tanke på att ABU Garcia nuförtiden verkar hantera sina starka varumärken som en hävstång för att kränga lågprisgrejor av ofta tveksam kvalitet; Cardinal, Ambassadeur och nu...Svartzonker?

Kommentera

Jag trodde inte att dessa spön var tillverkade i samröre med Abu, men jag kan ha fel.

Kommentera

Finns väl Abu-SZ och Icke-Abu-SZ?!
                      Ingen fisk är chans för fisk.
                      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 579 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist