Svartzonker Black Series + multirulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series + multirulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Espen Visa inlägg
    Daiwa lexan 300 eller Shimano Curadon 300. Känns som alla använder en Lexa själv men samtidigt tipsar alla om Curadon, blir inte klok! Haha
    2 bra rullar men Lexan är inte i samma klass som Curadon , det räcker med att torr veva dessa rullar så känner man att det är klass skillnad .
    Om det är en LP du är ute efter passa på & kläm på nya Coastal från Daiwa om du har möjlighet .

Kommentera

Jag har ägt 3 lexor men några fler kommer det aldrig bli samma gäller abu toro serien dem faller mig inte heller i smaken för grova och mekaniska i gången.

Kommentera

Curado lirar i en högre division helt enkelt. Det är en bättre rulle, därmed inte sagt att Lexa är dålig, jag är nöjd med min 300HL.

Angående spön så kan du ju höra ifall detta finns kvar om du har vägarna förbi Örebro.

På blocket finns det en Calcutta 301D för 1700 som jag ser som ett vettigt alternativ till både Lexa och Curado.
        Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Ni gör det inte lättare för honom, Först var det mellan Curado och Lexa, Nu är Calcutta och Coastal också med i leken haha.

Skulle jag välja så skulle det bli Curadon men alla är bra rullar så du lär bli nöjd oavsett vilken du köper

Kommentera

Jag har bestämt mig för Curadon så de blir en beställning av en sån idag då alla butiker där jag bor tar åtminstone 1000kr mer för den. Tack så mkt för era tips å råd, fan va trevlig ni är! vilket spö man ska handla är högst oklart, får bli ett kvastskaft lr något tillsvidare! Tänkte smälla på tracer braid på rullen, nån som har erfarenheter ifrån den? Kör Sufix 832 på alla andra rullar men är sugen att testa nytt!

Kommentera

Jag har bestämt mig för Curadon så de blir en beställning av en sån idag då alla butiker där jag bor tar åtminstone 1000kr mer för den. Tack så mkt för era tips å råd, fan va trevlig ni är! vilket spö man ska handla är högst oklart, får bli ett kvastskaft lr något tillsvidare! Tänkte smälla på tracer braid på rullen, nån som har erfarenheter ifrån den? Kör Sufix 832 på alla andra rullar men är sugen att testa nytt!
              Tror det är billigast "hemmavid" just nu...
              https://www.dogger.se/sv/rullar-och-...ano-curado-301

Jag väljer Sufix832 framför Tracer Braid alla dagar i veckan. Båda är bra, men jag tycker Sufixen är bättre :-)

Kommentera

Tycker du ska prata med din lokala butik, säga det att den finns betydligt mycket billigare på nätet, eller andra fysiska Butiker. Dom lär i slutändan ändå vilja sälja sina produkter och med det påslag många har så gör dom ändå en vinst =)

Kommentera

Naturligtvis har jag redan varit runt till lokala buikerna och kollat läget hur mkt dom kan gä ner i pris osv och dom kan (läs vill) inte sälja sina för samma pris som nätet, dom suger hellre på sina få exemplar och säljer dom till äldre som inte har vetskap om nätet.

Lejestrand varför tkr du att sulfixen är bättre än Tracer braiden? Motivera!

Kommentera

Mi högst personliga reflektion kring spö (rulle är avhandlad) är att köpa något billigt om du inte riktigt vet "vad du vill ha" i aktion, längd, styvhet och snabbhet. Man kan få ett vackert nytt gäddspö för 595kr eller leta något känt, omtalat spö begagnat på FS, t ex.

Antingen inser du att gäddspin inget var för dig å då kan du sälja av utan stora förluster eller så blir du biten och vet lite mer vad du är ute efter nästa gång... Se bara på Monkey... han är så nyfiket intresserad att han är inne på sitt 14:e gäddspö, å det bara sedan hösten 2013... Nä skämt åsido, lyssna på honom och inse att spöns egenskaper passar olika till olika personer...
                    Senast ändrad av anteman; 2016-10-10, 18:11. Anledning: Ja, försök till klargörande...

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Monkey... han är så biten att han är på sitt 14:e gäddspö, å det bara sedan hösten 2013... Nä skämt åsido, lyssna på honom och inse att spöns egenskaper passar olika till olika personer...
                      Ett av mina intressen/nöje är att testa runt lite och 14spö nej har nog bara haft en 10st olika st croix spön senaste åren sedan har vi andra spön jag testat eller inhandlat... Och jag är inte nöjd ännu men nu sneglar jag mer åt bass marknaden för att se vad dem kan erbjuda.

Samma med rullar jag köper på mig nyheter och olds för att testa och sedan mosar jag in mina åsikter på oskyldigt folk här på FS

Mina "köpta" erfarenheter har iallafall hjälpt en del personer här inne att få ett bekvämare och trevligare fiske med spön som passar dem. Alltid kul när man får lite glada PM om att ens råd gett utdelning eller utökat intresse/kunskap angående gäddprylar.

/Apan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 292 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist