Spinnspö till Daiwa Lexa 300 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnspö till Daiwa Lexa 300

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av crowax Visa inlägg
    Men jag ska använda den vid kajakfiske först och främst så 7 fot är max gärna odelat. Så tar gärna emot förslag på spön som ni anser bättre än Westin w3 twitching.
    Visste inte att du skulle ha det i kajak. Men svårt att säga tycker jag om ett spö är bättre än det andra. Det som är bra för mig är kanske skit för dig och tvärtom. Ta med rullen till din lokala handlare och prova istället
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Ett St:Croix AVID X upp till 1,5 oz borde bli perfekt med en Daiwa Tatula

Kommentera

Hmm dessa St Croix hit och St Croix dit! Ska kolla upp det sen. Tatula 100 före Shimano Curado 200?

Kommentera

Hmm dessa St Croix hit och St Croix dit! Ska kolla upp det sen. Tatula 100 före Shimano Curado 200?
          Beroende på fiske.
          Curadon håller mer lina. Kastar inte lika bra på lättare beten men 15gr är det ju skitsamma.

Jag hade valt Tatula. Av den enkla anledningen att Curado har en liten klack på undersidan som orsakar blåmärken på mitt finger när jag kastar. En direkt feldesign i mina ögon, den sitter väldigt olyckligt till.

Sålde min Curado efter några vändor på grund av detta. Långt ifrån säkert att alla upplever det problemet. Men jag gjorde iaf det.
          Ingen fisk är chans för fisk.
          https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
          https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Vist är det ett jäkla tjat om st croix , men tyvärr dom är jäkligt trevliga & utbudet för spön & multi till lättare fiske är inte stort ;-)

Det är 2 bra rullar men tycker Tatulan är bättre , dels TWS som ger lite bättre kastlängder & den känns stabilare samt magnet bromsen som är lätt att justera medans man fiskar .

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
              Vist är det ett jäkla tjat om st croix , men tyvärr dom är jäkligt trevliga & utbudet för spön & multi till lättare fiske är inte stort ;-)

Det är 2 bra rullar men tycker Tatulan är bättre , dels TWS som ger lite bättre kastlängder & den känns stabilare samt magnet bromsen som är lätt att justera medans man fiskar .
              Nu har ju Curadon också reglering från utsidan som är både smidig och bra. Det finns i mina ögon ingen anledning att ändra antalet pluttar som bromsar utan jag har alltid kört med en och sen lite yttre reglering.

Men i övrigt så håller jag med dig. Utan att säga att Curado på något sätt kastar dåligt eller instabilt. Mycket bra rulle.

Tatulan är nog den mest prisvärda rullen som finns att få tag på om man får den till ett rimligt pris.
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Har ju som bekant precis köpt ett tatula spö och en zillion rulle till ett bra pris. Känns ju som en lösnibg att köpa en tatula 100 rulle till tatulaspöt och använda zillion rullen till tex st Croix -1.5 Oz eller Westin w3 twitching -50g. Eller?

Kommentera

Kommer grymt många nya spön till i vinter, bland annat nya AGS (air guides system) samt nya Luna spön bara hålla utkik!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 354 svar
                  278 847 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13