Vilken Shimano-haspel upp till 2000:- - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken Shimano-haspel upp till 2000:-

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ta någon av de billigare rullarna, Sedona, Sienna, Exage och allt vad de heter. Resten är överprisade rullar med extra allt som du inte behöver.

Kommentera

Tack för alla era inlägg! Just nu är jag nära att klicka hem en Sedona 2000 för 399:-. Resonerar att det kanske ändå är bäst att börja lite försiktigt och om jag tycker mig sakna något uppgradera då.

Kommentera

Klicka på du, den funkar! Vi ses i "Stradic klubben" om 3 år...

Kommentera

Tack, det blev en Sedona 2000 trots allt. Ni som förespråkar en lite mer påkostad rulle, vad upplever ni blir bättre på dem? Något speciellt som sticker ut och blir bättre?

Kommentera

Tja generellt så har de jämnare, mjukare gång, bättre balans i rotor, bättre vevefällningsmekanism, skönare/mjukare bygelfällning, bättre/tätare broms och förhoppningsvis bättre material här och där för ökad livslängd.
            Många har bra linpåläggning, några ännu bättre... Man får betala ganska mycket för "små" men för vissa av oss, "nödvändiga" skillnader...

Eller så rabblar jag "skäl" för att minimera inköpsdissonansen eller vad det nu heter...

För jag är faktiskt hyfsat nöjd i det avseenden även med mina Okuma Safina Pro 25/30... (199:- rea, ord. pris 599:- 2015) allt är inte guld som glimmar och även en blind höna kan hitta korn så...
            Senast ändrad av anteman; 2016-11-28, 16:14.

Kommentera

Jag får göra en liten jämförelse själv. Kunde inte motstå den nyaste modellen Nasci för under 800:- inkl frakt på eBay och köpte hem en sån också.

Kommentera

välkommen in i träsket....

Kommentera

Finns massor med bra rullar för den pengen , kör själv med Biomastern till ett Shimano speedmaster 9fot & balansen blev perfekt .

Har du ingen butik du kan ta med dig spöt & prova vilken rulle som passar bäst ihop med spöt

Kommentera

Fick hem Sedonan idag och måste säga att det känns som väldigt mycket rulle för den pengen (399:-). Ska bli spännande att jämföra med Nascin!
                    En helt annan fråga, Fireline Crystal 0,12, blir det lite för tunnt? Dragen kommer ligga mellan 10-20 gram.

Kommentera

Ja kostar Sedona 999:- ordinarie pris så lär du bli nöjd. Ska bli intressant att höra hur den står sig mot storebror Nasci som har Hagane gear och x-ship, om det märks när du vevar eller först efter några års slitage... Jag skulle pröva 0,12 till att börja med med tanke på lätta beten, får du linbrott så kan du ju pröva 0,15 alternativt några meter nylon främst.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 884 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13