Såg att fiskeutrustning-online helt tagit bort rullen från webshopen på sin danska sida men den finns fortfarande att förboka på den svenska....hmmm?. jaja får hoppas att 30/3 stämmer iaf, är ju vinter än här i småland
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Shimano Tranx i 300 storlek!
Collapse
X
-
Blev 65lb Maxcuatro (0,36mm) , köpte en 450m spole från ebay , spolade på med en linräknare & enligt den fick jag på 150m + lite backningUrsprungligen postat av RichardR Visa inläggTråkigt...
Är det 50 el 65lb Maxcuatro, hur många meter fick du på och vart köpte du linan? (Massa frågor...)
Blev 76 cm , är lite sugen på 100 cm också som jerk rulle ,Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggRullen känns som en fullträff!
Denna rullen känns tåligare/ stadigare än mina Calcuttor, Lunor, Curados osv. Och vilken tog du, 76 lr 100 cm? Gissar på 76.
//T
Att dom inte kunde ha gjort den lite långsammare då hade man inte behövt fundera .Senast ändrad av Cosmoz 08; 2017-03-08, 08:02.
Kommentera
-
Personligen tycker jag att 76 cm funkar bra för det mesta dvs ganska allround linupptagning och jag håller med om att hade Shimano gjort den långsammare, då har jag valt 100 cm modellen oxå.Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inläggBlev 76 cm , är lite sugen på 100 cm också som jerk rulle ,
Att dom inte kunde ha gjort den lite långsammare då hade man inte behövt fundera .
Hittade en kul grej. Om man är orolig att man ska tappa sidogaveln när man öppnar rullen för att justera c-vikterna, då ska man kolla på videon nedan:
//TSenast ändrad av tonyex; 2017-03-08, 09:58.
Kommentera
-
Har fått ett mail (troligen på norra Europas sämsta engelska) att de inte kan leverera förrän mars - april.Ursprungligen postat av RichardR Visa inläggVart beställde du ifrån? Är det fiskeutrustning-online.se skulle jag inte vara så säker på det. Mailade precis med dem:
"we was told that the will deliver them this week, but we will first see the first shipment end of Marts."
Men det verkar ju vara värt väntan =)
Kommentera
-
De där med lösningen var smart men att behöva öppna rullen för justering kännns liiiite B på en rulle med senaste teknik och design a la 2017.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggPersonligen tycker jag att 76 cm funkar bra för det mesta dvs ganska allround linupptagning och jag håller med om att hade Shimano gjort den långsammare, då har jag valt 100 cm modellen oxå.
Hittade en kul grej. Om man är orolig att man ska tappa sidogaveln när man öppnar rullen för att justera c-vikterna, då ska man kolla på videon nedan:
//T
Kommentera
-
Är du spekulant på en sådan pärla , du oxå?Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggDe där med lösningen var smart men att behöva öppna rullen för justering kännns liiiite B på en rulle med senaste teknik och design a la 2017.
Det är möjligt att det finns något i det du säger, men det är inte omöjligt att sidogaveln kan försvagas av funktionen du nämnder. Syftet med rullen vann över funktionen.
Samtidigt som min erfarenhet gällande liknande rullar säger att man kommer inte att behöva pilla den gaveln så ofta.
//TSenast ändrad av tonyex; 2017-03-08, 20:45.
Kommentera
-
Tänkte mest på att val av kastbroms som magnet eller SVS som har reglage på utsidan är lite mer lättarbetat. Sen är det som du säger sällan bromsen ändras med gäddbeten som väger+60 gram men rullen i sig kommer säkert fungera bra ändå.Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggÄr du spekulant på en sådan pärla , du oxå?
Det är möjligt att det finns något i det du säger, men det är inte omöjligt att sidogaveln kan försvagas av funktionen du nämnder. Syftet med rullen vann över funktionen.
Samtidigt som min erfarenhet gällande liknande rullar säger att man kommer inte att behöva pilla den gaveln så ofta.
//T
Kommentera
-
Ja och att gaveln inte sitter kvar som den gjorde redan på den gamla goda Curado D tiden känns inte som ett resultat av något högre syfte, tyvärr snarare en simpel prisfråga...Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggDe där med lösningen var smart men att behöva öppna rullen för justering kännns liiiite B på en rulle med senaste teknik och design a la 2017.
Jag menar är det någon som upplevt eller hört något om problem med snabböppningsgaveln på Curado, Citica eller Caenan?
Fast den ser ju fin ut - hoppas ni blir nöjda!
Kommentera
-
Stämmer bra det. Som denna rulle är inte byggd för finlir , utan det är tungt fiske som gäller, mer avancerad kastbroms än VBS är inte nödvändigtviss ett måste.Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggTänkte mest på att val av kastbroms som magnet eller SVS som har reglage på utsidan är lite mer lättarbetat. Sen är det som du säger sällan bromsen ändras med gäddbeten som väger+60 gram men rullen i sig kommer säkert fungera bra ändå.
//T
Kommentera
-
Hm , jag vet inte Anteman. Ta en titt på hur många delar behövs för att ha samma lösning som curado m. fl. har och hur mkt skulle det kosta. Rullen kan bli kanske 40 kr dyrare , men definitivt inte bättre. Det är min teori iaf,Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg... känns inte som ett resultat av något högre syfte, tyvärr snarare en simpel prisfråga...
Jag börjar bli gammal, men om jag minns rätt, det var inte många gånger jag justerade kastbromsen på mina Curado 201D, 301D, 301E lr min Cacutta 301D när man fiskade med +50 grams gäddbeten och mina första Curado D köpte jag som nya och året var 2006.
//T
PS: Barca gick vidare .....Senast ändrad av tonyex; 2017-03-08, 23:14.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 494 visningar