Multi i mellanstorlek - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Multi i mellanstorlek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Multi i mellanstorlek

    God morgon!

    Jag börjar lite smått planera införskaffning av en till rulle. Tanken är förhållandevis traditionellt wobblerfiske efter gädda, men mellanstort gummi kan tänkas följa med också. Aktuella kastvikter är därmed någonstans mellan 15-70, ungefär. Detta för att komplettera det tyngre gäddspöt med Lexa 300, samt 2 borrespön med TDA153HSL samt en ny tCTR.

    Vad rekommenderar ni? Det bör vara en lågprofil, och någonstans runt 2500SEK går smärtgränsen. I övrigt består min uppsättning av rullar enbart av Daiwa - det är inget krav, men jag är van och bekväm med dem, så det är väl ett plus. Är 100 lagom storlek eller bör man lägga sig runt 200?

    Allt gott,

  • #2
    Daiwa tatula 200
    Shimano curado i 200PG

    Två slitvargar som inte kostar skjortan. Skulle haft is i magen å inväntar ett beggat exemplar

    Kommentera


    • #3
      Tatula 200 har jag också tänkt på, inte minst för att jag har en mindre och är helnöjd. Det är den jag utgår ifrån, men tänkte väl denna gång vara mottaglig för rullar som inte är tillverkade av Daiwa : )

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av riggs Visa inlägg
        Tatula 200 har jag också tänkt på, inte minst för att jag har en mindre och är helnöjd. Det är den jag utgår ifrån, men tänkte väl denna gång vara mottaglig för rullar som inte är tillverkade av Daiwa : )
        Då har du Curadon , Revo Beast , Quantum EXO 201 om du inte vill ha en daiwa
        Men i det segmentet är Daiwa svårslagen med sina TWS rullar Tatulan/Coastalen eller varför inte en Zillion HD .

        Kommentera


        • #5
          Topp, då lutar det åt min ursprungliga tanke! Varför byta ut ett fungerande koncept : )

          Kommentera


          • #6
            Köpsugen christoffer? Härligt! Hade jag inte köpt skämsmånga rullar 2016 hade jag varit lite sugen på orra winch. Tänkte om du ska veva wobbler. Synd att man inte kan köpa dom för 70 USD bara...

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av pehea Visa inlägg
              Köpsugen christoffer? Härligt! Hade jag inte köpt skämsmånga rullar 2016 hade jag varit lite sugen på orra winch. Tänkte om du ska veva wobbler. Synd att man inte kan köpa dom för 70 USD bara...
              Haha, ja, fiskeabstinensen försöker dödas med konsumtion! Abu är ju trevligt, men jag har så ofantligt dålig koll på deras rullar vad avser storlek, användningsområde och så vidare. Daiwa och Shimano är lite lättare att förhålla sig till vid första anblick. Jag har i princip alltid använt Daiwa så jag är ju åtminstone van vid deras rullar.
              Jag får ta och titta på Orran!

              Kommentera


              • #8
                Tatula HLC?
                Runt 1900kr från Kina. Optimerad för beten över 15gr.
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 310 svar
                263 383 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                857 svar
                139 538 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg gaddivar  
                Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                1 031 svar
                193 852 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                7 svar
                2 152 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg billion
                av billion
                 
                Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                79 svar
                12 360 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Torekrok  
                Arbetar...
                X