Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Buster
    replied
    Den rullen blir perfa!

Lämna en kommentar:

• inteenaning
    replied
    Ursprungligen postat av inteenaning Visa inlägg
    Är i valet och kvalet om det ska bli ett Prorex XR 802, 20-60g eller Prorex AGS 802, 30-70g att jaga Gös med i vår/sommar.
    Tänker mig kasta 20g skallar med 12-15cm jiggar och vill ha ett lite styvare spö än mitt Shigeki 5-18g.

Kom gärna med synpunkter
    Efter lite funderande kommer jag nog slå till på ett Prorex AGS 802, 30-70g då det abra var ca 700:- skillnad från XR varianten
    Det här spöt borde ju funka utmärkt efter mitt gösjiggande med 20g skallar +jigg
    Frågan är bar avad man ska köpa för rulle till det nu då, kollat lite på en FGLT3000D-C eller har ni några andra rekommendationer ?

Lämna en kommentar:

• inteenaning
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Hej!
    Jag har Fox Terminator Shad Jigger Rapid i 2.40. Är kanonnöjd med det i kombination med en Certate 2500. Superlätt och extrem sensibel. Du känner minsta stöten/kontakten.
    Dock med 20g + 5" trailer är den överlastat. Det är suboptimal, du behöver går upp till nästa spöt i serien- Bait Force.
    Själv har jag ett Hearty Rise Stalker till det . samma blank som i systerserien Hearty Rise Predator http://fanatic-fishing.blogspot.se/2...892-h-von.html
    Kan rekommendera dessa härliga ädelspön från Hearty Rise. Finns dock inte i Sverige vad jag vet
    Tackar för tipset, spöt ser ju onekligen trevligt ut! men Hearty Rise blir lite för saftig prislapp för min del

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Hej!
    Jag har Fox Terminator Shad Jigger Rapid i 2.40. Är kanonnöjd med det i kombination med en Certate 2500. Superlätt och extrem sensibel. Du känner minsta stöten/kontakten.
    Dock med 20g + 5" trailer är den överlastat. Det är suboptimal, du behöver går upp till nästa spöt i serien- Bait Force.
    Själv har jag ett Hearty Rise Stalker till det . samma blank som i systerserien Hearty Rise Predator http://fanatic-fishing.blogspot.se/2...892-h-von.html
    Kan rekommendera dessa härliga ädelspön från Hearty Rise. Finns dock inte i Sverige vad jag vet

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ursprungligen postat av inteenaning Visa inlägg
    Är i valet och kvalet om det ska bli ett Prorex XR 802, 20-60g eller Prorex AGS 802, 30-70g att jaga Gös med i vår/sommar.
    Tänker mig kasta 20g skallar med 12-15cm jiggar och vill ha ett lite styvare spö än mitt Shigeki 5-18g.

Kom gärna med synpunkter
    Fråga Utter, han gillade Fox Rage Terminator förr i alla fall. ihttps://www.foxrage.com/home/product...ods-terminator

Minns inte om han hade ett Jigger Rapid eller X eller vad det var och mkt nöjd... kör translate på denna:
    Senast ändrad av anteman; 2018-03-28, 10:25.

Lämna en kommentar:

• inteenaning
    replied

Kom gärna med synpunkter

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja jag såg ett QM till salu på FS men sas det inte att de går av lätt och tror inte de finns som spinnspö till min Daiwa T3 MX.
    Han tänker på de som såldes på söder för tusenlappen för ett tag sedan.
    188cm långt typ. Eller 188cm kort i ditt fall.

Grymt spö.

Ska nog skaffa mig ett Prorex med snart. Är dags nu.

Lämna en kommentar:

• Nörre_
    replied
    Ursprungligen postat av shirunai Visa inlägg
    Vilken grym combo du köpte jag kör med tatula 200hd
    Hade faxtist siktet inställt på en tranx lr tatula,tatulan hade inte handlarn inne å tranxen samt min calcutta d kändes stora/tunga på det spöt tyckte ja.
    Så d fick bli en coastal,får se hur den är,vet typ inget om den rullen,men kändes skön å kasta satan så långt ihop mä ags 120g.
    Förhoppningsvis får man testa d på riktigt ute på vattnet imöra.
    Helt galet va fiskesugen man ä!!! haha!!!

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Någon som testat

Prorex PX742MFB Den billiga serien med delat korkhandtag. Ett 2-delat spinnspö på 7'4" med kastvikter 10-30g och som kan berätta hur det kastar (vikter) och är i aktion (hur det böjer sig).

Jag har sökt och börjat läsa tråden men det är jobbigt med 39 sidor....

Lämna en kommentar:

• shirunai
    replied
    Ursprungligen postat av Nörre_ Visa inlägg
    Kan medela att ja va in på böjda spön å kände på ett ags 120g ida,det gick värkligen inte å släppa det.
    Så det fick para sig med en coastal och följa med hem
    Ska bli väldigt kul å provfiska,provkasta på gräsmattan å det vart väldigt imponerande kastlängder.
    En riktig kanon,satans lätt kombo,känns nästan som ett borre spö
    Vilken grym combo du köpte jag kör med tatula 200hd

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
271 776 visningar
0 gillar