Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
    Snyggt! Då saknar vi bara vikt också
    Återkommer med det. Om jag inte är helt felinformerad så är det nog dessvärre här som genvägen är tagen. Jämfört med MPP så är vikten inget jag har reagerat över men när jag plockade fram mitt Veritas så blev skillnaden påtaglig. Nu är visserligen Veritas ett ytterst lätt spö så det kanske inte är så farligt ändå.
    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

    Kommentera


    • #32
      Jerkspöt väger 218 gr och McRubber and tails väger 290 gr. Bägge är vägda med en lång 1 mm fc tafs som jag inte orkade ta bort. Lite lina satt också kvar i ringarna men rullarna är i alla fall borta :-) Det extra väger väl några gram så en mer riktig siffra torde vara 210-215 gr för jerkpinnen och 285 gr för 8.3:an
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

      Kommentera


      • #33
        Jag mailade Svartzonker och de trodde att downsizer 30-90g skulle komma in tidigast i April-Maj någon gång...
        Det ska också vara något mjukare än Signature-serien.

        För min del låter det perfekt. Jag har inget behov av att köra med beten tyngre än så.
        De flesta tailbeten + jr-versionerna av mycket gummi ryms ju också inom det spannet.
        Plus att jag aldrig får stora fiskar heller förstås.

        Är det någon som spontant har något bra förslag på en smidig lågprofilare som borde passa utmärkt till detta spö?

        Kommentera


        • #34
          Tjenare 3 rullar ofta kommer upp är Tatula HD, Curado 200 och Revo Beast. Har själv just införskaffay denna trio för lite jämförelser här i vår. Annars finns det mkt info här på FS om du söker.

          /Apan

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
            Tjenare 3 rullar ofta kommer upp är Tatula HD, Curado 200 och Revo Beast. Har själv just införskaffay denna trio för lite jämförelser här i vår. Annars finns det mkt info här på FS om du söker.

            /Apan

            Tack för tipsen!

            Curadon verkar vara den "lättaste" (klenaste) av dessa om man ska tro beskrivningarna som webshoparna ger...
            Men jag ska kolla runt lite, men nu vet jag vad jag kan kika lite extra på.

            Kommentera


            • #36
              Nu har jag införskafft en 8'3a att lattja med till våren.

              Första intrycket är att spöt ser bra ut men känns lite tungt och framtung/klumpigt (dålig balans med mindre lågprofilare) men helt ok och för 799kr riktigt trevligt!

              Så nu återstår bara det riktigta och viktigaste testet med vatten och förhoppningsvis gäddor.

              /Apan
              Senast ändrad av Monkey; 2017-03-09, 18:55.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
                Tjenare 3 rullar ofta kommer upp är Tatula HD, Curado 200 och Revo Beast. Har själv just införskaffay denna trio för lite jämförelser här i vår. Annars finns det mkt info här på FS om du söker.

                /Apan
                De jämförelserna ser vi fram emot i annan tråd! (Jag hoppas du kör dem med typ 0,28 -0,32 flät och blandade beten mellan 30-100g)

                Kommentera


                • #38
                  Planen är att spola alla med Sufix 832 0,28 och spöna som de kommer testat på är ett 10-35, 20-84 och 28-140.

                  Betena Allt från 12cm jerkbaits, skeddrag, gäddwobblers, spinnare och swimbaits har jag tänkt att fiska med dem skall besluta en låda att hålla mig till bara.

                  /Alan
                  Senast ändrad av Monkey; 2017-03-10, 06:34.

                  Kommentera


                  • #39
                    Nu har jag ett 9'1a 16oz hemma också. Dags att uppdatera tråden som jag lovade tror jag.

                    Kommentera


                    • #40
                      Jag kanske​är den enda, men tyckte inte alls dessa spön kändes jätte trevliga.
                      Gillade inte den tjocka kraftiga foamen, hela spöts botten kändes onödigt grov. Med tanke på all foam upplevde jag att spöt blev tungt och osmidigt.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 886 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 375 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 670 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 078 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X