Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svartzonker Black Series. Vilka spön!! och vilket pris!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
    Dem grejerna har jag redan inhandlat nu inför vårfisket (de tre senaste åren om jag tänker efter)... blev ytterligare ett St Croix med tillhörande Shimano rulle för att mildra fiske abstinensen.

    Men fler saker att testa till hösten känns inte fel, köper inte alla 2-3 nya gäddutrustningar per år samt alla nya beten?
    Ett år är jäkligt lång tid... Så nej, men varannan månad och 98% av gångerna är de inget användbart... Men de stillar köpabstinensen.
    Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
      Inte utan att jag blir sugen... Är i och för sig tämligen nöjd med mitt MPP -160 gram, men med din beskrivning av skillnaden känns det inte fel att byta (upp sig?). Och med priset på Söders är det klart attraktivt. Så vi får väl se framåt våren. Blir kanske svårt att kränga MPP:t om fler läser det här och får samma tankar som jag
      Skit fiske!
      Gösta
      MPP är ett fint spö även det. Trots det så var jag inte 100% nöjd. Hade länge problem med att hitta rätt rulle till spöt. Ingen fungerade så att känslan blev rätt. Tills jag kom på den underbara idén att prova UTs bronslager i en av mina trimmade Ambor. Allt föll på plats. Tänk att en sådan liten skitsak kan göra så stor skillnad. Trots detta så tyckte jag att spöt var lite svampigt när jag började använda Svartzonkers McRubber shad 27 cm. Speciellt när de blyades ner lite. Tappade lite kontroll i kasten. När sedan McRubber spöt endast kostade 800-900 kr så tänkte jag ge det en försök och jisses vilket spö det är.
      Senast ändrad av Mankan G; 2017-02-03, 19:08.
      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

      Kommentera


      • #23
        Nu så har jag fotat av ett av spöna. De ser likadana ut i detaljerna så ni får nöja er med ett av dem. Det är jerkspöt som fått stå som modell
        Click image for larger version

Name:	2017-02-03 14.54.48.jpg
Views:	1
Size:	966,2 KB
ID:	1783579Click image for larger version

Name:	2017-02-03 14.55.05.jpg
Views:	1
Size:	958,7 KB
ID:	1783580Click image for larger version

Name:	2017-02-03 14.55.08.jpg
Views:	1
Size:	978,1 KB
ID:	1783581Click image for larger version

Name:	2017-02-03 14.55.22.jpg
Views:	1
Size:	984,4 KB
ID:	1783583

        Texten på bild 3 är det enda som är skrivet på spöna. Helt rena utöver detta. Skitsnygga
        Bifogade filer
        Senast ändrad av Mankan G; 2017-02-03, 15:25.
        "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

        Kommentera


        • #24
          Ser najs ut speciellt att slippa alla fula metallic lacker och olikfärgade lindningar samt blaffiga logotyper. Jag gillart skarpt!

          /Apan
          Senast ändrad av Monkey; 2017-02-03, 15:55.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
            Nu så har jag fotat av ett av spöna. De ser likadana ut i detaljerna så ni får nöja er med ett av dem. Det är jerkspöt som fått stå som modell
            [ATTACH=CONFIG]92067[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92068[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92069[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]92071[/ATTACH]

            Texten på bild 3 är det enda som är skrivet på spöna. Helt rena utöver detta. Skitsnygga
            Snyggt! Då saknar vi bara vikt också

            Kommentera


            • #26
              Då får man väl klicka hem sig något spö
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Mankan G Visa inlägg
                MPP är ett fint spö även det. Trots det så var jag inte 100% nöjd. Hade länge problem med att hitta rätt rulle till spöt. Ingen fungerade så att känslan blev rätt. Tills jag kom på den underbara idén att prova UTs bronslager i en av mina trimmade Ambor. Allt förr på plats. Tänk att en sådan liten skitsak kan göra så stor skillnad. Trots detta så tyckte jag att spöt var lite svampigt när jag började använda Svartzonkers McRubber shad 27 cm. Speciellt när de blyades ner lite. Tappade lite kontroll i kasten. När sedan McRubber spöt endast kostade 800-900 kr så tänkte jag ge det en försök och jisses vilket spö det är.
                Jag har en 6000 C från -92 på MPP-spöt. Ny sexstiftsbroms, kromat mässingstativ, sintrade oljebronsbussningar och ABU:s powerhandle. Tycker jag sitter som en smäck. Det tyngsta jag brukar kasta är Big Boy och medium-Bullar d v s 120-140 gram. Kan nästan kännas lite överklassat då i utkastet. Vete f-n om jag skulle våga mig upp mot 160 gram.
                Blir med största sannolikhet att jag tar med mig ett McRubber and tails hem nästa gång jag hälsar på grabben på Söder. Och så kanske en kampanj för att vänja hustrun vid tanken att ett nytt spö behöver en ny rulle... Då blir det en röd Pro Rocket i 5000- storlek. Höger- eller vänstervevad? Hälften av rullarna jag fiskar med i dag (sex stycken) är höger- resten vänstervevade...
                Skit fiske!
                Gösta
                Senast ändrad av Gösta; 2017-02-03, 16:16.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Gösta Visa inlägg
                  Jag har en 6000 C från -92 på MPP-spöt. Ny sexstiftsbroms, kromat mässingstativ, sintrade oljebronsbussningar och ABU:s powerhandle. Tycker jag sitter som en smäck. Det tyngsta jag brukar kasta är Big Boy och medium-Bullar d v s 120-140 gram. Kan nästan kännas lite överklassat då i utkastet. Vete f-n om jag skulle våga mig upp mot 160 gram.
                  Blir med största sannolikhet att jag tar med mig ett McRubber and tails hem nästa gång jag hälsar på grabben på Söder. Och så kanske en kampanj för att vänja hustrun vid tanken att ett nytt spö behöver en ny rulle... Då blir det en röd Pro Rocket i 5000- storlek. Höger- eller vänstervevad? Hälften av rullarna jag fiskar med i dag (sex stycken) är höger- resten vänstervevade...
                  Skit fiske!
                  Gösta
                  Så där känner jag när Powershad 8'6" (60-180g) får jobba med tja 130g! Spöt klarar nog av et´ men knappt att jag pallar när spötoppen böjs så där, varför jag köpte ett Shimano Biomaster Select Shad (45-135g) på rea...
                  Den senare har ingen trigger men fixar dessa beten med multi utan någon som helst tvekan... men kanske borde jag gå loss med triggerfingret på köpknappen å hämta hem en Black Series 8'3" istället...

                  Eller om TS kan tänkas fundera på ett byte?

                  Kommentera


                  • #29
                    Klart du behöver en ny rulle. Och en i reserv om den första går sönder för det gör ju Ambassadeurerna ofta.....

                    min fru tycker jag är knasig som "pillar" på mina fiskeprylar men hon låter mig hålla på utan att fråga. Hon är helt underbar
                    "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Så där känner jag när Powershad 8'6" (60-180g) får jobba med tja 130g! Spöt klarar nog av et´ men knappt att jag pallar när spötoppen böjs så där, varför jag köpte ett Shimano Biomaster Select Shad (45-135g) på rea...
                      Den senare har ingen trigger men fixar dessa beten med multi utan någon som helst tvekan... men kanske borde jag gå loss med triggerfingret på köpknappen å hämta hem en Black Series 8'3" istället...

                      Eller om TS kan tänkas fundera på ett byte?
                      Dessvärre inte. Men jag måste ändå säga att jag gillar jerkspöt ännu mer. Och jag är vanligtvis en man som använder gummi.
                      "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnats åt fiske" citat från en Babylonsk inskrift från 2000 f. Kr

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 576 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 367 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 340 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X