Berkely phazer II - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkely phazer II

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkely phazer II

Hejsan

Hade ett Berkely hazer II spö 7 fot 3-15 gram. Tyvärr råkade jag bryta av det vid bottennapp i sommar. Tänkte jag skulle köpa mig ett nytt lätt spö frågan är om jag skall köpa ett nytt berkely eller om man skall satsa på något annat. Har tyvärr hört ett par kompisar vars berkely spön också gått sönder så funderar på om kvaliten kanske e sådär.

Nåväl det jag vill ha är ett lätt spö mellan 6,5 fot ocj 7 fot typ 3-15 grams kastvikt för att främst fiska abborre med. några tips ? budget på ca 1000 kr

Ursprungligen postat av Fredrik_Lerum Visa inlägg
    Hejsan

Hade ett Berkely hazer II spö 7 fot 3-15 gram. Tyvärr råkade jag bryta av det vid bottennapp i sommar. Tänkte jag skulle köpa mig ett nytt lätt spö frågan är om jag skall köpa ett nytt berkely eller om man skall satsa på något annat. Har tyvärr hört ett par kompisar vars berkely spön också gått sönder så funderar på om kvaliten kanske e sådär.

Nåväl det jag vill ha är ett lätt spö mellan 6,5 fot ocj 7 fot typ 3-15 grams kastvikt för att främst fiska abborre med. några tips ? budget på ca 1000 kr
    Hej Fredrik_Lerum;

Berkley Phazer och Berkley Lightning har jag använt som haspelspön i massor av år. Berkley Lightning har något snabbare och "toppigare" aktion än Berkley Phazer...

I Napp & Nytt 2016 finns det åtta olika 7-fots 210 cm långa Berkley Phazer haspelspön i betesviktklasser från 0 --7 gram upp till 10-32 gram och samtliga kostar 699:- kronor... Det är bara att köpa ett nytt, eftersom de ligger betydligt under din budget på 1.000:- kronor....

http://www.trumman.com/fisketips.htm
    Old Firehand

Kommentera

Lägger också min röst på Berkley Lightning det är mycket bra spön och jag har ett gäng och inget har pajat så några kvalitetsproblem har de inte, men visst kan man ha sönder dem som genom att tex rycka för hårt vid bottennapp och dylikt men det är ju inte spöts fel att Du hanterar det fel.

För borrefiske med dessa kör jag med 8" 3-15gr som jag tycker är ett kanonspö till just borre med jigg och små wobbler även om jag senaste säsongen gick över till att fiska borre med multirulle vilket är en helt annan grej och mycket trevligare än haspel, men det är ju en smakfråga men värt att tänka på iaf.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      277 051 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist  
      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13