Crucial Bass Haspel 70MB Fast - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Crucial Bass Haspel 70MB Fast

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Crucial Bass Haspel 70MB Fast

Hejsan, är ute efter ett extra "jigg/crank" spö, fiskar mest med 2.5 och 3" jiggar med 10-15g skallar, och med ca 12g cranks, har kollat på

Crucial Bass Haspel 70MB Fast "3,5-11g" har läst till mig att spöna är ganska underdimensionerade, är detta ett prisvärt spö för 600kr gör det sitt jobb till det jag vill ha det till?

Jag har en 2500rulle och en 1000rulle....

Tjo skulle säga att spöna känns prisvärda för 1500.

Länk

Kommentera

Ja asså, har läst igen det men allt känns endå lite luddigt ? Jag kör bara abborre, det ska funka fint att jigga med, och stämmer inte 3.5-11g ? är det fel ?

Kommentera

Tjena!
        Jag tycker dem är lite konstigt klassade just i Crucial-serien. Finns en 7'3" X-Fast i Spinn som heter MB, klassad till 1/2oz (14g) men du kastar det dubbla utan problem. Sedan finns det en 6'8" X-Fast MB som är klassad upp till 1/2 oz men den är det mycket mer tryck i och bör snarare vara ett MH spö och klassad upp till 1oz. Sedan finns det en 70MHB, Klassad MH upp till 1 oz (28g) och är inte lika toppig som dem andra, men bör snarare vara typ 5-6/8oz (runt 20g) och det är egentligen det spö i serien som är mest light (av dem vi har haft hemma). Hur som helst, vill du ha ett lite lättare tror jag det är 70 MH du skall kolla på.
        Mvh
        Mattias Fröidh
        Söder Sportfiske AB

asså, fattar ej, han beskriver MH som mer light än MB, men MB är 3,5-11g och MH är 5,3-17,7g

Kommentera

Fast där pratar vi spinn spön inte haspel. 3/8oz spöt är ganska soft fast med ryggrad av vad jag kännt hemma i lägenheten medans den upptil 5/8oz är kralligare. Lätt värt en channing hur som helst personligen tycker jag att jiggar inte fiskas bra på mjukare spön och hård beten sämre på styva spön smaken är olika.

/Apan

Edit: kan säga att jag har inhandlat 3000 rullar tilll mina då jag inte gillar små rullar hoppas balansen blir bra bara.
          Senast ändrad av Monkey; 2017-02-21, 21:41.

Kommentera

Han skriver väl om spinnversionerna om ja fattar det rätt.
            Har sj haspelvarianten på 5-17g o den dänger lätt iväg 25-30g.
            Men det är jäkla snygga o trevliga spön! Lätt prisvärda!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fock_it Visa inlägg
              Tjena!
              Jag tycker dem är lite konstigt klassade just i Crucial-serien. Finns en 7'3" X-Fast i Spinn som heter MB, klassad till 1/2oz (14g) men du kastar det dubbla utan problem. Sedan finns det en 6'8" X-Fast MB som är klassad upp till 1/2 oz men den är det mycket mer tryck i och bör snarare vara ett MH spö och klassad upp till 1oz. Sedan finns det en 70MHB, Klassad MH upp till 1 oz (28g) och är inte lika toppig som dem andra, men bör snarare vara typ 5-6/8oz (runt 20g) och det är egentligen det spö i serien som är mest light (av dem vi har haft hemma). Hur som helst, vill du ha ett lite lättare tror jag det är 70 MH du skall kolla på.
              Mvh
              Mattias Fröidh
              Söder Sportfiske AB

asså, fattar ej, han beskriver MH som mer light än MB, men MB är 3,5-11g och MH är 5,3-17,7g
              Man måste ta spöts aktion(hur snabbt spöt når ryggraden vid tryck)

7ft MH som är ''lättare'' är ett långsammare spö, mer för cranks, jerkbaits.

Från första inlägget så låter det som att du vill ha 7mhb haspel

Kommentera

Blev ett mhb, får testa snart när isen släpper, :0)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                279 883 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40