Sportfiskegigantens - Perch stick - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskegigantens - Perch stick

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Spöt låter väldigt intressant. Esox 88 hur var toppen. Var den väldigt tunn och känslig (liknade bft jiggen 20 g, om du har klämt på den). Jag är ute efter ett spö som inte toppen "bara" böjer sig utan mer av hela spöt om man gör typ spinnare. Skulle säga mer som ett shimano Speedmaster ( kanske kan säga som ett havsöringsspö). Jämför nu med spön jag har själv för att försöka förklara.

Kommentera

Detta låter ju rätt intressant.

Man får kanske lägga in det på sin "testalista"
      Ingen fisk är chans för fisk.
      https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
      https://www.youtube.com/user/jurgenjons

Kommentera

Det lilla jag vifta med det känns det lite som du vill ha det. Men lita inte för mycke på mig.. Torrvifta som sagt bara. Men e nog ingen ren toppaktion. Skulle nog säga halvaktion.. Men som sagt.. Bara torrviftat.

Kommentera

Du skulle nog gilla Savage Gear jig n spinn, som du förklarar

Kommentera

Sg jig n spinn är för jäjla skönt. Änvänds flitigt här hemma!

Kommentera

https://youtu.be/8e5GIKRMwY4 Ger kanske lite mer info! Jag har två pikesticks! Riktigt bra!

Kommentera

Det var svårt att hitta Savage Gear jig n spin inom Sveriges gränser. Har det utgått eller är det ett spö som man inte för tag i här hemma. Youtubevideon har jag sett. Vill mer ha kommentarer och uppfarttning från människor som har hanterat spöt.

Esox88 skulle du hålla med Rikard vad han säger om spöt i videon? Jag är verkligen inte ute efter ett spö sin är som bft jiggen. Har redan ett sådant och vill ha ett annat typ av spö för det fisket jag ska ha det till. Jag kommer ha det till regnbåge och vill inte ha ett bft jiggen spö för det. Det är bra till jiggning till abborre .

Kommentera

Jävla svårt o säga när man bara torrviftat utan belastning.
                  Jag hade ringt o hört om du kubde beställt ett, fått hem o provat o ifall de inte föll i smaken skicka tillbaka det. Va du tycker e hårt e kanske mjukt i min värd osv. Jag gilla det iaf. O tror de e riktigt prisvärt. Men de e ju bara jag. Ska ja in i butiken nån dag ska ja klämma mer på det.

Kommentera

Någon som har fiskat med spöt och som kan kommentera?

(Ser även att SG nu släpper en ny serie Browser. Vissa spön finns redan att köpa i danska webbutiker. Googla.)

Kommentera

Nu så ... har jag ett Perch Stick i handen.

Data:
                      Savage Gear/Sportfiskegiganten Perch Stick.
                      7.8 fot, 5-23g, väger 125g på min våg. Mörkgrön klinga ("Toray Carbon"). Split grip i kork. 999kr på sportfiskegiganten.se som är den enda affär som säljer detta spö (eftersom det är deras "eget".)

Kommentar:
                      Har bara torrviftat lite inomhus (med lågt i tak) än så länge. Men det känns som ett potent abborrspö med potential till "mycket potent". Lätt i handen, kan tyvärr inte avgöra balans då jag inte ens har en rulle här och nu. Troligen med klassning "fast" enligt Savage Gears modell. Troligen mer "följsamt" än med "superryggrad". Grön klinga. Jädrigt snyggt.

Har en orange topp men den verkar inte vara överdrivet mjuk (bra). Dvs, den delen verkar vara i samma material och tjocklek (dock avsmalnad givetvis) och endast färgad annorlunda. (Vilket jag tycker är bra om det är så, vill inte ha en topp som är "ytterligare mjuk" som mitt Dragon jiggspö har.)

Har som sagt inte provkastat eller provfiskat än. Ska försöka hinna med det på söndag.

Så här långt känns spöt mycket bra och lovande. Men, kan inte avgöra förrän jag har provkastat lite (och förhoppningsvis provdrillat...

Annan spontan känsla är att det är "smäckrare" än ett XLNT2 Bushwacker 7.6fot, 3-18g. Det här känns mer som ett finlirarspö och Bushwacker ett "arbetsredskap".

Men, det är egentligen först vid fiske jag vet hur spöt egentligen är. Återkommer så fort jag testat.

Click image for larger version

Name:	7F69D54F-F11D-4515-9C9A-5736951C5A4B.jpg
Views:	1
Size:	858,7 KB
ID:	1783923

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04