Ambassadeur 5500 DA - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5500 DA

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5500 DA

Har denna modell som ska vara tillverkad någon gång mellan -74 till -78. Dock behöver stativet bytas. Skiljer stativet mellan de olika modellerna i samma storleksklass. Har förstått att DA modellen ska va ganska ovanlig. Vet att jag lika gärna kan vänta tills i morgon och ringa Abu I Svängsta men är nyfiken nu!

Jag har en från -81 (som var i princip orörd när ja köpte den, not so much längre ) och på den är det iaf samma stativ som till övriga vanliga 5000strl, huruvida äldre 5500DA än så har nåt annat stativ kan jag inte svära på, men, har sjukt svårt att tro det.

Sjukt skön rulle för övrigt att fiska med!

mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Misstänker att även min kan vara tillverkad senare än vad jag skrev så det är förmodligen samma. Har inget rullfotsnumre att gå på så därav min osäkerhet. Då blir det förmodligen inte så svårt att få tag i ett nytt stativ. Rullen har inget samlarvärde då det finns lite repor. Kommer att användas när den blir klar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
        Misstänker att även min kan vara tillverkad senare än vad jag skrev så det är förmodligen samma. Har inget rullfotsnumre att gå på så därav min osäkerhet. Då blir det förmodligen inte så svårt att få tag i ett nytt stativ. Rullen har inget samlarvärde då det finns lite repor. Kommer att användas när den blir klar.
        Nej, borde inte vara nåt problem att få tag på ett stativ att byta till. Skönt med dessa äldre ambor att det lyckligtvis (iaf ännu) finns gott om delar att få tag till dem.

Härligt att höra att det kommer bli någon fler som är ute och fiskar direktdrivet!!!
        Själv ser jag våldsamt mycket fram emot att få testa fiska med den rullen jag byggde om nu i vintras då jag flyttade innanmätet hos en 5000D över till en 6000 för att få en direktdriven rulle i 6000strl.

Våren får gärna komma här uppe så fort som möjligt nu kan jag ju säga...

mvh/peter
        https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Lycka till med din 6000D! ska kolla med service avdelningen på Abu.Svängsta, de brukar vara bra på att plocka fram delar till rimliga priser. Vad det gäller våren så bor jag rätt del av Sverige

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 355 svar
          274 154 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg engqvist  
          Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13