Renoverar en äldre ambassadeur 5000 med 2 stifts centrufigalbroms. Svettade ur bussningar i ugnen efter tips här på fiskesnack. Därefter nogrann rengöring och ny olja. Efter rengöring och smörjning av resten av systemet var det dax för provkastning. Allt snurrar lätt som tusan! Upplevde dock rullen som lite nervös och tendens till linresning och nära till trassel detta trots att jag använde nylånlina som är mer förlåtande än spunnen lina. Testade då en uppdatering av centrufigalbromsen till en 6 stifts från http://sensibus.se
Rekommenderas! För en hundring inklusive frakt fick jag en rulle som fungerar toppen. Testade med 3 vikter aktiverade och upplevde rullen lugnare utan någon större skillnad på kastlängderna. Givetvis får tummen vara med för att det ska funka. Kul att en rulle som är närmare 60 år gammal faktiskt med enkla medel funkar riktigt bra fortfarande.
Rekommenderas! För en hundring inklusive frakt fick jag en rulle som fungerar toppen. Testade med 3 vikter aktiverade och upplevde rullen lugnare utan någon större skillnad på kastlängderna. Givetvis får tummen vara med för att det ska funka. Kul att en rulle som är närmare 60 år gammal faktiskt med enkla medel funkar riktigt bra fortfarande.
Kommentera